fallback

За Гинес: Собственик на Kia смени 9 двигателя и 4 скоростни кутии по гаранция

Човекът се възползвал максимално от 10-годишния период, и видимо не е жалел своето Sorento

Hyundai-Kia бе първият голям производител, който се сети да предлага необичайно удълга гаранция на автомобилите си. Това се оказа много печеливш ход за корейците, защото принуждаваше клиентите им да обслужват колите си в официалните сервизи по 7 и дори 10 години. Но понякога дългата гаранция може да излезе и през носа на производителя, какъвто е случаят с един американски собственик на Kia Sorento от американския щат Минеаполис.            Не е ясно как точно е карал своето Sorento човекът от Минеаполис, но 9 двигателя и 4 скоростни кутии за 10 години без съмнение е световен рекорд              Човекът си купил модела през 2012 година и доплатил, за да има удължената, 10-годишна гаранция. Тя изтече миналия месец и изумените мениджъри на официалния сервиз на Kia установиха, че за това време споменатото Sorento е получило осем гаранционни смени на двигател, три гаранционни смени на скоростна кутия, 20 смени на трансмисионна течност и умопомрачителните 203 смени на маслото - по една на всеки 2995 мили (4820 км), и средно по 20 на година.                           В деня, в който гаранцията изтекла, собственикът се възползвал от опцията за обратно изкупуване и продал колата обратно на дилъра срещу нищожните 1425 долара (2640 лева). В този момент изтормозеното Sorento e било на 608 хиляди мили - или 978 579 километра.

Някои от механиците в сервиза на Kia подозират, че собственикът всъщност е бил наркодилър или с подобна професия. Това не е доказано, но човекът с учудващ педантизъм е запазил абсолютно всички документи за автомобила, включително и фактурите за гориво. От тях в сервиза са стигнали до заключението, че колата е била карана почти непрекъснато от Минесота до Калифорния и обратно, и че собственикът почти през цялото време е изцеждал максимума от двигателя.                         Въпросният двигател е 2.4-литровият бензинов Theta II във варианта с атмосферно пълнене. Този агрегат действително имаше някои слабости в началото на производството си - но не и такива, че да обяснят девет гаранционно подменени двигателя.           

 

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблемите с корейската марка са пословични. Някак си обаче се замитат и не се говори, но има много данни за доста ремонти по двигатели и трансмисии. Уж ги водят за здрави и вадежни, но всъщност май не е съвсем така. В случая човека е карал само на дълго и би трябвало двигателя и трансмисията да издържат много повече, ако се караше градско. Чудя се как точно е бил изтормозен двигателя при подобен маршрут? Още повече там максималната скорост от 55 мили/ч (88 км/ч) до 77 м/ч или112 км/ч.
  • #1
    mutanq ( преди 2 години )
    фъъъ бугарияяя/туркия/ коги???!!!
fallback
Последни