fallback

За Гинес: Собственик на Kia смени 9 двигателя и 4 скоростни кутии по гаранция

Човекът се възползвал максимално от 10-годишния период, и видимо не е жалел своето Sorento

Hyundai-Kia бе първият голям производител, който се сети да предлага необичайно удълга гаранция на автомобилите си. Това се оказа много печеливш ход за корейците, защото принуждаваше клиентите им да обслужват колите си в официалните сервизи по 7 и дори 10 години. Но понякога дългата гаранция може да излезе и през носа на производителя, какъвто е случаят с един американски собственик на Kia Sorento от американския щат Минеаполис.            Не е ясно как точно е карал своето Sorento човекът от Минеаполис, но 9 двигателя и 4 скоростни кутии за 10 години без съмнение е световен рекорд              Човекът си купил модела през 2012 година и доплатил, за да има удължената, 10-годишна гаранция. Тя изтече миналия месец и изумените мениджъри на официалния сервиз на Kia установиха, че за това време споменатото Sorento е получило осем гаранционни смени на двигател, три гаранционни смени на скоростна кутия, 20 смени на трансмисионна течност и умопомрачителните 203 смени на маслото - по една на всеки 2995 мили (4820 км), и средно по 20 на година.                           В деня, в който гаранцията изтекла, собственикът се възползвал от опцията за обратно изкупуване и продал колата обратно на дилъра срещу нищожните 1425 долара (2640 лева). В този момент изтормозеното Sorento e било на 608 хиляди мили - или 978 579 километра.

Някои от механиците в сервиза на Kia подозират, че собственикът всъщност е бил наркодилър или с подобна професия. Това не е доказано, но човекът с учудващ педантизъм е запазил абсолютно всички документи за автомобила, включително и фактурите за гориво. От тях в сервиза са стигнали до заключението, че колата е била карана почти непрекъснато от Минесота до Калифорния и обратно, и че собственикът почти през цялото време е изцеждал максимума от двигателя.                         Въпросният двигател е 2.4-литровият бензинов Theta II във варианта с атмосферно пълнене. Този агрегат действително имаше някои слабости в началото на производството си - но не и такива, че да обяснят девет гаранционно подменени двигателя.           

 

fallback
  • #52
    MadМax ( преди 2 години )
    Някой ако вярва на тази статия значи аз съм Бил Гейтс!
  • #51
    Дивна ( преди 2 години )
    Ако ти си, този който, иска да остане с мен, мен, мен. Сигурен ли си защото, няма да се спирам за да чувам твоето не, не, не!Сигурен ли си защото, ти не можеш да ме спреш, да танцувам цяла нощ, ти не можеш, ти не можеш! Да танцуваш цяла нощ, ти не можеш да ме спреш, да танцувам цяла нощ, да танцувам, да танцувам, цяла нощ, цяла нощ!
  • #50
    Jm2 ( преди 2 години )
    Всъщност пича е сменял двигател на 100 000 км и скоростна кутия на 200 000 км. Кой им е виновен на Киа, че са направили двигател с програмирано остаряване, а после са се изпънали с гаранция, която не отчита километрите?
  • #49
    До 45 ( преди 2 години )
    Статията основно показва какъв *** е бил шофьорът
  • #48
    До #48 ( преди 2 години )
    Дълго, колко дълго? Предишния го продадох на около 200к и 8г. Сегашния е на 57к и няма още 3г. Стария вече е на 240к и си работи нормално, продадох го на приятел. Аз не мисля да го карам до 500к, ако това е проблема, но ще ги надживее спокойно. Както казах на форумни специалисти не обръщам особено внимание, относно поддръжката. Има си зададени неща от производителя, предпочитам тях да спазвам. Иначе "новия" внос спокойно идват тук на по 400-500к, голям процент и само с доливане...
  • #47
    анонимен ( преди 2 години )
    Има едно златно правило, ако искаш да имаш дълго време автомобил без проблеми и то е да сменяш маслото на колкото се може по-малко километри. Най-оптималното е 10 000 км. Ако обаче карате повече в града на къси разтояния е добре смяната да бъде до 6 000 км. Така, че тези които карат по 30 000 км няма да ги имат дълго колите. Практиката и много специалисти са го доказали. Дори и без доказателства всеки разумен човек знае, че един двигател при 3 пъти по-честа смяна на масла ще издържи повече.
  • #46
    Байчо ( преди 2 години )
    Пежо двулитровия дизелов двигател 136 коня. Взето на 150к км. Сменям масло на 20к км. В момента е на 270к. Двигателя мърка. Не доливам масло между смените, нито ползвам добавки за масла, горива. Вие ако искате сменяйте и на 2к.
  • #45
    DIS137 ( преди 2 години )
    За всички не разбрали, статията показва колко е лош даденият двигател, на не колко е лоша марката автомобил.Ако се поразровите в интернет ще разберете за какво става на въпрос.Имало е огромен проблем в САЩ и Канада с автомобили ползващи "Theta II" двигатели.
  • #44
    анонимен ( преди 2 години )
    42-ри, няма гаранция и неограничен пробег. Може първите 1-2 г. да има, но след това гаранцията винаги е обвързана с пробег. Абсолютно винаги на всеки пазар, дори и американския. То ако имаше гаранция без пробег, всички таксиджии щяха само такива коли да карат. Особено в САЩ,където въртят 2- 3 пъти повече километри отколкото европейците.
  • #43
    рено.БъГъ ( преди 2 години )
    Айде ся сичките да са мубилизиръми и да подобрим тоя рекорд за гинеса! При реното първия основен ремонт го праим в завода още! Колко муй да набичим поне 10-на още!?
fallback
Последни