fallback

За Гинес: Собственик на Kia смени 9 двигателя и 4 скоростни кутии по гаранция

Човекът се възползвал максимално от 10-годишния период, и видимо не е жалел своето Sorento

Hyundai-Kia бе първият голям производител, който се сети да предлага необичайно удълга гаранция на автомобилите си. Това се оказа много печеливш ход за корейците, защото принуждаваше клиентите им да обслужват колите си в официалните сервизи по 7 и дори 10 години. Но понякога дългата гаранция може да излезе и през носа на производителя, какъвто е случаят с един американски собственик на Kia Sorento от американския щат Минеаполис.            Не е ясно как точно е карал своето Sorento човекът от Минеаполис, но 9 двигателя и 4 скоростни кутии за 10 години без съмнение е световен рекорд              Човекът си купил модела през 2012 година и доплатил, за да има удължената, 10-годишна гаранция. Тя изтече миналия месец и изумените мениджъри на официалния сервиз на Kia установиха, че за това време споменатото Sorento е получило осем гаранционни смени на двигател, три гаранционни смени на скоростна кутия, 20 смени на трансмисионна течност и умопомрачителните 203 смени на маслото - по една на всеки 2995 мили (4820 км), и средно по 20 на година.                           В деня, в който гаранцията изтекла, собственикът се възползвал от опцията за обратно изкупуване и продал колата обратно на дилъра срещу нищожните 1425 долара (2640 лева). В този момент изтормозеното Sorento e било на 608 хиляди мили - или 978 579 километра.

Някои от механиците в сервиза на Kia подозират, че собственикът всъщност е бил наркодилър или с подобна професия. Това не е доказано, но човекът с учудващ педантизъм е запазил абсолютно всички документи за автомобила, включително и фактурите за гориво. От тях в сервиза са стигнали до заключението, че колата е била карана почти непрекъснато от Минесота до Калифорния и обратно, и че собственикът почти през цялото време е изцеждал максимума от двигателя.                         Въпросният двигател е 2.4-литровият бензинов Theta II във варианта с атмосферно пълнене. Този агрегат действително имаше някои слабости в началото на производството си - но не и такива, че да обяснят девет гаранционно подменени двигателя.           

 

fallback
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    Оглеждайте се по автокъщите за Кия с безупречна сервизна историа
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    Като знам колко време се чака за сериозни ремонти в официалния сервиз, този през половината от времето е бил без кола
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако това е вярно, не говори никак добре за Киа
  • #29
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    23 В щатите стандартно сменяха маслото на 3-4К мили. веднъж ги питах защо правят така и те казаха, че такъв бил стандарта. Като има казах че в европа стандартно се сменя на 10К (това беше преди измисиците с long-live маслото) те се учудиха и решиха, че ние в европа имаме някакви по-различни масла :). Така че не се учудвай това е съвсем нормално.
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    До 29 не само в БГ, ами то и никъде няма да изкара много. Няколко смени на масло на тези км и двигателя отива в кофата. Така са ги изчислили нещата производителите да ти мине гаранцията и да почнеш с ремонтите или да си купиш нова. А още по-голяма глупост е когато светне лампата на таблото тогава да ходиш на обслужване. Един се хвалеше, че на Фолксвагена му светнала лампата на 48 000 км и колко много пари бил спестил от обслужване.
  • #27
    Никата ( преди 1 година )
    до #23 - Иванов, вземи си кола и я карай в България и сменяй масло на 30К км да видим колко ще изкара :)
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    24-ти, що какво му има на тоя мотор? Не съм чувал за атмосферка да дава фира на толкова малко км. Ако е имало проблем с мотора щеше да се чуе и да има много изпищели хора
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Ехееее, че то за тези километри една Хонда тъкмо ще се е разработила. Какви двигатели, какви трансмисии, какви 5 лв.?
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Заради това си вземате Хонда или Тойота и освен някоя лампа да смените няма друго какво. По-новите които са с ЛЕД светлини и това няма да сменяте. Един път обслужване на година, консумативи и гориво. Нищо повече не иска японеца. Пълна скука. Няма скъпи ремонти, сервизи, части и какво ли не да не ти работи. Тогава разбираш, че колата е предназначена тя да ти служи, а не ти на нея. Разбира се има хора, които обичат да човъркат и оправят колите си и да наливат грешни пари в тях. Те ще ми сложат -
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Това май е поредната измислена историика за наивници. Няма как да се случи това гаранционно да му сменят такива неща на толкова много километри. Няма такива гаранции никъде. Другото нещо е, че е сменял масло на 4820 км което е някаква лудост. Дори на мотоциклет не се сменя на толкова, а на 6-8000 км обикновено. На моята Хонда се сменя на 12 000 км. Няма как на кола да е толкова. Ако наистина е сменяно на тези км то двигателет би имал огромен ресурс винаги със свежо масло.
fallback
Последни