fallback

За Гинес: Собственик на Kia смени 9 двигателя и 4 скоростни кутии по гаранция

Човекът се възползвал максимално от 10-годишния период, и видимо не е жалел своето Sorento

Hyundai-Kia бе първият голям производител, който се сети да предлага необичайно удълга гаранция на автомобилите си. Това се оказа много печеливш ход за корейците, защото принуждаваше клиентите им да обслужват колите си в официалните сервизи по 7 и дори 10 години. Но понякога дългата гаранция може да излезе и през носа на производителя, какъвто е случаят с един американски собственик на Kia Sorento от американския щат Минеаполис.            Не е ясно как точно е карал своето Sorento човекът от Минеаполис, но 9 двигателя и 4 скоростни кутии за 10 години без съмнение е световен рекорд              Човекът си купил модела през 2012 година и доплатил, за да има удължената, 10-годишна гаранция. Тя изтече миналия месец и изумените мениджъри на официалния сервиз на Kia установиха, че за това време споменатото Sorento е получило осем гаранционни смени на двигател, три гаранционни смени на скоростна кутия, 20 смени на трансмисионна течност и умопомрачителните 203 смени на маслото - по една на всеки 2995 мили (4820 км), и средно по 20 на година.                           В деня, в който гаранцията изтекла, собственикът се възползвал от опцията за обратно изкупуване и продал колата обратно на дилъра срещу нищожните 1425 долара (2640 лева). В този момент изтормозеното Sorento e било на 608 хиляди мили - или 978 579 километра.

Някои от механиците в сервиза на Kia подозират, че собственикът всъщност е бил наркодилър или с подобна професия. Това не е доказано, но човекът с учудващ педантизъм е запазил абсолютно всички документи за автомобила, включително и фактурите за гориво. От тях в сервиза са стигнали до заключението, че колата е била карана почти непрекъснато от Минесота до Калифорния и обратно, и че собственикът почти през цялото време е изцеждал максимума от двигателя.                         Въпросният двигател е 2.4-литровият бензинов Theta II във варианта с атмосферно пълнене. Този агрегат действително имаше някои слабости в началото на производството си - но не и такива, че да обяснят девет гаранционно подменени двигателя.           

 

fallback
  • #42
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво значение има, като гаранционно са му ги сменили, след като са написали неограничен пробег значи неограничен, човека правилно си е търсил правата. Я пробвайте обаче тук да отидете и да предявите примерно смяна на двигателя, ще ви изкарат, че сте слагали некачествено гориво, че карате над 150 и каквото се сетите да не ви сменят нищо.
  • #41
    До Никата ( преди 2 години )
    Ти луд ли си на 30 К да сменяш масло. Аз въпреки че карам с висок клас масла и то с long life, сменям на 10-12 000 или на 12 месеца, което настъпи първо.
  • #40
    Тони ( преди 2 години )
    Знаете ли защо във Финландия няма корейски автомобили? - защото на всеки телефон пише NO KIA
  • #39
    До #26 ( преди 2 години )
    Има фабричен дефект мотора, заедно с 2.0Т, който от Хюндай-Киа така и не оправиха. Много от тези мотори отиват за основен ремонт на по 80-90К км. В Южна Корея и САЩ имаше много недоволни собственици, които си върнаха колите на Хюндай-Киа. По едно време се беше напълнило в ***.bg със Санта Фе-та с такива мотори на половин цена внос от САЩ и Южна Корея.
  • #38
    Божков ( преди 2 години )
    Ако е карал повече се по черно из пясаци в Тексас и да го е стоплял бих се съгласил мотор на всеки100 000 иначе няма как
  • #37
    Жоре ( преди 2 години )
    Разгледайте ютуб канал Kpower tuning.Това е руски сервиз някъде в провинцията.Цяла Русия ги посещава за ремонти на Kia и Hyundai.Вие си преценете кое лъжа и кое истина...
  • #36
    анонимен ( преди 2 години )
    Наскоро мисля КИА бяха осъдени с милиарди в Щатите, точно за този двигател
  • #35
    #27 Никата ( преди 2 години )
    Аз сменявам на 30к маслата в Бг. До 200к няма проблем, толкова карам макс на даден автомобил. Всъщност на 200к работи като нов, не като тези на "реални" 120к по Горубляне, които са като пред разпад
  • #34
    Bobsanaaa ( преди 2 години )
    Ако Киа-та беше лоша,нямаше всички коли на една софийска таксиметрова компания да са само такава марка!Лично сме карали едно Сийд-че на двойна езда и до 500К на колата единствено се сменяше маслото и има една изгоряла бобина!
  • #33
    анонимен ( преди 2 години )
    Половината таксита тук са на тия километри без да им е подменян двигателя. Фалшива статия. Гаранционната подмяна на маслото на този двигател е доста различна от тия 5000 км. от статията
fallback
Последни