Ford Pro, създаденото през миналата година подразделение на "Синия овал" за лекотоварни модели, представи първи тийзъри на новия си електрически работен кон през втората половина на април. И тогава мнозина смятаха, че става въпрос за модела Tourneo Custom без двигател с вътрешно горене.

В крайна сметка се оказа, обаче, че новият електрически ван на американската компания е E-Transit Custom, който е позициониран под по-големия E-Transit и който бе представен днес. В сравнение със събрата си с ДВГ, най-големите промени във външния вид са видими в предната част, където електрическата версия е с нова челна решетка и изцяло нови предни светлини. Отдясно на решетката, на края на бронята се намира порта за зареждане с електричество, докато от лявата част седи емблема "Е". Нови графики на светлините се виждат и в задната част на вана.
От Ford все още са предпазливи по отношение на техническите данни, като заявяват единствено, че E-Transit Custom може да измине до 380 километра с едно зареждане на батериите. трябва да се има предвид, че това не е финално число, а по-скоро предвиждания на компанията на база тестовия цикъл WLTP.

Все още остава да разберем дали по-малкият модел ще използва същият акумулаторен блок с капацитет от 68 киловатчаса като E-Transit. За последния се знае, че може да поддържа опция за бързо зареждане, което в случая на по-големия бус е до 115 kW.
Допълнителна информация относно новия модел ще има през септември, а междувременно изданието Autocar обяви, че Ford Pro планира да предлага E-Transit Custom със същите задвижващи системи като E-Transit. Или по избор с един от два електромотора с мощност съответно 181 или 265 конски сили, и в двата случая разположени на задната ос на автомобила.

В случая на електрическия Transit, двигателите разполагат с въртящ момент от 431 Нм и могат да ускорят товарната машина до 100 км/ч за по-малко от 7 секунди. Максималната скорост там е 137 км/ч. От Autocar твърдят също, че E-Transit Custom ще е следващият модел на Ford, който ще получи мултимедията SYNC 4 с 12-инчов екран, а батериите и в този случай ще могат да захранват външни уреди с мощност до 2,3 киловата.
Макар и да бе представен днес, новият Ford E-Transit Custom няма да слезе от поточните линии преди началото на 2023 година. Това е вторият от общо 5 планирани електрически модела на Ford Pro, а асемблирането ще става в завода Ford Otosan в Коджаели, Турция, където ще се прави и електрическата версия на следващото поколение Volkswagen Transporter.
Повече снимки на Ford E-Transit Custom вижте в галерията:

