Надпреварата в електрификацията накара много автомобилни производители да се втурнат да създават електромобили, оставяйки други „зелени“ опции като водорода например, на изчакване. Въпреки това, не всички състезания са спринтови и точно като костенурката и заека, водородът може бавно да наваксва.
Според документи, открити за първи път от Muscle Cars and Trucks , Ford е патентовал дизайн на двигател с директно впръскване на водород, който разполага с турбо компресор и който може значително да смекчи проблемите преди детонацията, случващи се при изгаряне на водородно гориво.
Вместо завършен двигател, патентът на Ford показва как марката планира да смеси въздух и гориво в точното време за оптимална ефективност. Казано по-просто, водородът обича да експлодира, следователно контролът кога да експлодира е много важен.
Ако двигателят не получава правилната смес от въздух и гориво, горивото може да детонира рано, което причинява "удар" в двигателя, загуба на мощност и възможни повреди. Дизайнът на Ford контролира въздуха и горивото поотделно, като използва директно впръскване на горивото и напълно променлива рециркулация на отработените газове (EGR) за контрол на въздуха.
Променливото време на отваряне на клапаните също помага да се контролира правилното време за влизане на въздуха и горивото в горивната камера. Системата може да увеличи потока на EGR, когато е необходим повече въртящ момент, като така се намалява температурата на горене, а по този начин и ранните експлозии. Когато е необходим по-малък въртящ момент, потокът от EGR клапана намалява, намалявайки количеството гориво.
Въпреки че патентът на Ford показва само един цилиндър, от марката се надяват да разширят технологията, за да може да включва множество цилиндри. Така, ако имаме късмет, можем да видим задвижван с водород V8 мотор, който ще удължи живота на спортните автомобили като Mustang за години напред.
Електрификацията е финалът за голяма част от феновете на подчертано спортни автомобили, но ако производители като Toyota и Ford, например постигнат тази мощност с горене на водород, истинските автомобилни фенове все още ще могат да се наслаждават на звука и мощността на традиционния двигател с вътрешно горене, без да разчитат на електричество.