IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford патентова V8, задвижван с водород

Новата технология може да се окаже спасителна за модели като Mustang

Надпреварата в електрификацията накара много автомобилни производители да се втурнат да създават електромобили, оставяйки други „зелени“ опции като водорода например, на изчакване. Въпреки това, не всички състезания са спринтови и точно като костенурката и заека, водородът може бавно да наваксва.


Ford V8


Според документи, открити за първи път от Muscle Cars and Trucks , Ford е патентовал дизайн на двигател с директно впръскване на водород, който разполага с турбо компресор и който може значително да смекчи проблемите преди детонацията, случващи се при изгаряне на водородно гориво.

Вместо завършен двигател, патентът на Ford показва как марката планира да смеси въздух и гориво в точното време за оптимална ефективност. Казано по-просто, водородът обича да експлодира, следователно контролът кога да експлодира е много важен.


Ford V8


Ако двигателят не получава правилната смес от въздух и гориво, горивото може да детонира рано, което причинява "удар" в двигателя, загуба на мощност и възможни повреди. Дизайнът на Ford контролира въздуха и горивото поотделно, като използва директно впръскване на горивото и напълно променлива рециркулация на отработените газове (EGR) за контрол на въздуха.

Променливото време на отваряне на клапаните също помага да се контролира правилното време за влизане на въздуха и горивото в горивната камера. Системата може да увеличи потока на EGR, когато е необходим повече въртящ момент, като така се намалява температурата на горене, а по този начин и ранните експлозии. Когато е необходим по-малък въртящ момент, потокът от EGR клапана намалява, намалявайки количеството гориво.


Ford V8


Въпреки че патентът на Ford показва само един цилиндър, от марката се надяват да разширят технологията, за да може да включва множество цилиндри. Така, ако имаме късмет, можем да видим задвижван с водород V8 мотор, който ще удължи живота на спортните автомобили като Mustang за години напред.

Електрификацията е финалът за голяма част от феновете на подчертано спортни автомобили, но ако производители като Toyota и Ford, например постигнат тази мощност с горене на водород, истинските автомобилни фенове все още ще могат да се наслаждават на звука и мощността на традиционния двигател с вътрешно горене, без да разчитат на електричество.


0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    От утре водата ще стане 5 лева за литър
  • #3
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "истинските автомобилни фенове все още ще могат да се наслаждават на звука и мощността на традиционния двигател с вътрешно горене, без да разчитат на електричество"Това ми звучи като "истинските" фотографи, които предпочитат да работят с лента, "истинските" секретарки, които предпочитат телефон с шайба и пишеща машина. Голямо промиване на мозъците от пропагандната машина на поредната умираща индустрия. Скоро автомобил ще значи електромобил, а МПС с ДВГ - ретроавтомобил.
  • #2
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Дрън-дрън ( преди 2 години )
    "истинските автомобилни фенове все още ще могат да се наслаждават на звука и мощността на традиционния двигател с вътрешно горене, без да разчитат на електричество"Правилното е, че могат да се наслаждават само на звука. Тези които търсят мощност и ускорение няма да погледнат към ДВГ, защото те са бавни и маломощни в сравнение с електромобилите. Звукът на V8 вървеше неразривно с много мощност, но това е вече отживелица, защото мощността вече не върви задължително в комплект със звук.
  • #1
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Глопусти ( преди 2 години )
    Може ама едва ли