IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford Ranger и VW Amarok може да получат електрически версии

Екологичните варианти изглеждат логични, чакат се преди 2030 година

Ford представи новото поколение на Ranger за глобалните пазари през миналата есен. Тогава, от компанията не дадоха информация относно планирана електрификация на пикапа, макар да бе потвърдено, а после и отрeчено, че за 2023 година е планирана плъг-ин хибридна версия на работната машина. Подобни са и новините за предстоящия Volkswagen Amarok, който ще е на същата платформа като американския модел.


Ford Ranger


И докато от Volkswagen към момента ще разчитат на 4- и 6-цилиндрови двигатели на Ford за своя модел, то от немската компания сериозно се замислят за изцяло електрическа версия на пикапа си. Това стана ясно от изказване на висш маркетинг мениджър на Volkswagen Commercial Vehicles по време на презентация на бъдещия Amarok пред медии. Ларс Краусе заяви: "Сериозно мислим за изцяло електрическа версия. Все още сме на ранен етап, но е нещо, което искаме да направим по време на жизнения цикъл на този модел".

За да бъде налична по време на жизнения цикъл на скорошния модел, електрическата версия на Amarok явно ще бъде налична преди края на десетилетието. Новият пикап с емблемата на VW би трябвал ода е на пазара до края на тази година и би трябвало да разчита на 12-годишен жизнен цикъл. Тоест, пикапът ще е наличен дори и в началото на следващото десетилетие.

Логиката ни казва, че ако от Volkswagen наистина възнамеряват да лансират изцяло електрически Amarok, то това би трябвало да стане още преди 2030 година, тъй като никой няма да се хвърля в подобно доста скъпо начинание, за да държи подобен модел на пазара само две - три години.


Ford Ranger


Ларс Краусе е убеден, че разработеното от Ford шаси за Amarok 2023 може да поддържа батерия и електрически мотор: „Смятаме, че е възможно. Очевидно ще трябва да модифицираме определени елементи. Но да, ние сериозно обмисляме електрически вариант.“ Изданието Autocar спекулира, че и двата електрически пикапа биха могли да бъдат произведени от Ford в Мичиган, но засега нищо не е официално. Британското списание стига дотам, да твърди, че немският пикап с нулеви емисии ще бъде пуснат на пазара още през 2025 г.

С регулациите на Евро 7, които трябва да влязат в сила в недалечно бъдеще, електрически Amarok със сигурност ще помогне на VW Commercial Vehicles да постигнат целите за емисии на автопарка, за да се избегне необходимостта да плащат огромни глоби. И тъй като плъг-ин хибриден вариант за момента е изключен,  продажбата на машината в Европейския съюз с изцяло електрическо задвижване изглежда логична.

Освен това, пътният данък, базиран на емисиите, във все повече и повече европейски страни ще санкционира превозните средства с двигатели с вътрешно горене през следващите години, като по този начин ще направи Amarok EV по-жизнеспособен. Както и "роднината" му с емблемата на Ford...

0 от 500
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Форд и сега предлагат Рейнджър с 3.2 дюратог, който е 5 цилиндъра. Преписвача на статията обаче не знае къде се намира.
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И кой е този дизелов 6-цилиндров Форд ? V6 си е на vw , a 4-цилиндровите са фордови . Очаква се занапред да има и 5-цилиндров бензин , но няма ншщо потвърдено , нито от Форд , нито от VW