IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford представи най-бруталния Ranger

Raptor дебютира с бензинов V6, дизелът остава като опция

Ford представи "напомпания" Ranger Raptor в Европа през лятото на 2018 година, а вече от компанията са готови с новото поколение на модела, което следва дебюта на конвенционалния пикап от миналата есен. Голямата новост е, че машината, която е с повишени оф-роуд способности и по-специално окачване, вече ще се предлага и с бензинов турбомотор, освен с дизелов.


Ford Ranger Raptor


Новият агрегат за Raptor е 3-литров туинтурбо V6 EcoBoost, познат от всъдехода Explorer ST. В случая на пикапа, обаче, агрегатът няма да разполага с 400-те "коня" на американския SUV, а с 288 к.с. и 491 Нм. Но цифрите са по-сериозни отколкото при досегашния дизелов вариант, който имаше 213 конски сили и макар и малко повече нютони - 500.

Като споменахме дизел, познатият двулитров битурбо EcoBlue ще продължава да се предлага и за новия модел. Но ако все пак заложите на бензина, ще може да разчитате на анти-лаг технология, адаптирана от суперколата GT и "горещия" хечбек Focus ST. Системата кара двойката турбини да се въртят до три секунди, ако решите да настъпите газта скоро след като сте отдръпнали крака си от педала.


Ford Ranger Raptor


Както и при досегашния модел, тягата ще се предава към колелата през 10-степенна автоматична скоростна кутия. Задвижването ще е постоянно на четирите колела, с електронно контролирана двустепенна раздатка. Предният и задният диференциал са с блокажи, а в допълнение има 7 предефинирани задвижващи режима - Normal, Sport, Slippery, Rock Crawl, Sand, Mud/Ruts и Baja.

Както може да се очаква от върхови за гамата на Ranger модел, Raptor е получил по-кораво окачване за по-добри способности извън пътя. Пикапът е със специални усилени алуминиеви носачи и рамена, както и с 2,5-инчови амортисьори Fox с външни резервоари за маслото. Последните са и с намалено наполовина триене спрямо предходния модел.


Ford Ranger Raptor


Както и досега, ходът на окачването при Ford Ranger Raptor е по-голям, отколкото при конвенционалния модел. Налична е и специална система Trail Control, която представлява оф-роуд куриз контрол и работи при скорост до 32 км/ч. Инженерите на компанията са усилили някои точки от шасито, С-колонката, товарния отсек и др.

Що се отнася до дизайна, той е доста мускулест и по-агресивен от този на конвенционалния пикап. Под масивните колесни арки стоят 17-инчови джанти, "обути" с гуми за всякакви терени. Налична е и спортна изпускателна система, с променливи настройки на звука на двигателя. В интериора акцент са спортните седалки, перцата на волана, както и дигиталния 12,4-инчво дисплей на арматурното табло и портертно ориентираната мултимедия с 12-инчов екран.


Повече снимки на Ford Ranger Raptor вижте в галерията:


Доставките на новия Ranger Raptor с бензинов двигател ще започнат в края на лятото, а дизеловата версия ще може да бъде поръчвана от началото на следващата година. Все още не са ясни цените на новия модел, но ще припомним, че настоящият мускулест пикап се предлага у нас на цена от около 124 000 лева.

0 от 500