Съветската автомобилна индустрия нямаше голям асортимент от модели, особено в сравнение със западните производители от същия период. Това обаче означаваше също, че почти всяка машина, произведена в СССР, беше собственост на хиляди граждани, които бяха в състояние да формулират обобщено мнение за даден модел. И затова често моделите получиха истински прякори, които бяха толкова сполучливи, че бяха подхванати от цялата огромна страна.
Прякорите на най-известните съветски модели (ГАЛЕРИЯ):
ЗАЗ-968
Класическият модел на Запорожец-968 също има свой собствен, много забавен прякор "едроух". Причината за появата на прякора се крие и в характеристиките на външния му вид въздухозаборници. Работата е там, че двигателят на Запорожеца е разположен в задната част, следователно, за да се повиши ефективността на охлаждането, отстрани се появяват характерните "уши".
Класическият модел на Запорожец-968 също има свой собствен, много забавен прякор "едроух". Причината за появата на прякора се крие и в характеристиките на външния му вид въздухозаборници. Работата е там, че двигателят на Запорожеца е разположен в задната част, следователно, за да се повиши ефективността на охлаждането, отстрани се появяват характерните "уши".