IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов катализатор ще спасява бензиновите мотори

На тестове устройството показва, че ще се вмести в стандарта Евро-7

Краят на конвенционалните двигатели все още изглежда далеч. И докато Европейската комисия обсъжда параметрите на бъдещия екологичен стандарт Евро-7, някои компании вече търсят решения за катализаторите, които ще отговарят на новите параметри.


катализатор


Една от тези разработки беше представена на Виенския моторен симпозиум, който се проведе от 27 до 29 април. Той е разработка на AECC (Европейската асоциация за контрол на емисиите), която представи прототип на нова система. Поне на експериментално ниво тя трябва да позволи значително намаляване на емисиите, причинените от изгарянето в бензинов двигател.

При дизеловите мотори решението вече е ясно, като това са катализаторите SCR. При тях впръскването на adBlue позволява намаляване на емисиите в установените граници, но при бензиновите двигатели нещата все още изглеждат несигурни. Дори филтърът за твърди частици не е достатъчен за този тип агрегати да покрият новия екологичен стандарт и затова трябва да се търсят други варианти.


катализатор


Именно по тази причина AECC представи своята иновативна система, разработена в сътрудничество с IPA (Международната асоциация на металните платинови групи). Тя е оборудвана с два катализатора, разделени съответно на 2 и 3 степени и способни да разделят отделяни частиците на много малки части. В хомологационната фаза на тестване, прототип на VW Golf показа стойности на емисиите на азотни оксиди (NOx) от 3-10 гр/км, които са много по-ниски от границата от 60 мг/км при стандарта Евро-6.

Същите тестове бяха проведени и при ниски температури - до -10 градуса, като резултатите бяха почти идентични с тези от топло време. Автомобилът, използван за изпитанията, беше Volkswagen Golf VIII eTSI, оборудван със 1,5-литров бензинов турбодвигател с мощност 150 к.с. и „мека“ 48-волтова хибридна система.

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до#21 ( преди 2 седмици )
    Значи излиза, че нямаш средно, като чета какви си ги написал! Много си зле да изръсиш подобна глупост! Поне, като не разбираш и нямаш образование си пусни търсачката и чети и се ограмотявай!
  • #20
    2 rate up comment 7 rate down comment
    до Боб ( преди 2 седмици )
    Изобщо си нямаш идея за какво става въпрос. Мълчи поне не се излагай. Всеки който е учил средно или висше образование свързано с двигатели знае, че винаги бензина е бил по токсичен от дизела. Щото не замърсяват бензините и за това ги връщат от КАТ и не ги регистрират.
  • #19
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Боб ( преди 2 седмици )
    Глупости. От нафтата по-голям замърсител,сажди и воня няма,те бензиновите двигатели щели да оправят.
  • #18
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Йсхсхг ( преди 2 седмици )
    Пфф, като вземете да ги хвалите японските. Аз ги харесвам, но не съм вманиачен. Правят хубави коли, няма спор, но в спортните хич ги няма. Добре че пуснаха откаченият ярис, да изплуват от забвението. ...гт2 рс, сега новият кайман гт4 рс. Без аналог..епични коли.
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ясен си, щом гледаш кой кого е "бил". Само че дори за това не си прав. Продажбите на Тойота в САЩ спадат постоянно през последните 10 години. Сегашното разместване не е резултат от "биене", а от временни проблеми на GM с доставките.
  • #16
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Правели батерии много преди китайците и корейците. Те и телевизори правеха, и компютри правеха. Къде са сега? На CATL LFP батериите са канадска разработка, ако не знаеш, откупена от китайците. Литиевите са американска, NiMH са швейцарска. Нещо не виждам япончетя в списъка. Панасоник съществуват изцяло благодарение на Тесла. Ако не са те, нямаше да има нито един голям японски производител.
  • #15
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 13: хе-хе, Корея и Китай откъде мислиш взимат технологиите? Sony, Sanyo и Panasonic правят литиево-йонни батерии много преди Samsung, LG и CATL. Разбира се, това не означава че е лесно и едва ли Bosch и Varta скоро ще влязат в този бизнес, но те немците толкова си могат.
  • #14
    5 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Само автоморгата може да спаси ДВГ. Бъдещето е без ауспух.
  • #13
    11 rate up comment 16 rate down comment
    Пропов ( преди 2 седмици )
    Видях някъв Голф, някви обещания за еко жмеко и нито съм чел статията, нито ме интересува какво пак шмекеруват. Има ли ВАГЕН мани мани е работата.
  • #12
    13 rate up comment 12 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 седмици )
    Вижте сега, тия от АЕСС не случайно са взели Голф за демонстрация. Посланието е: щом можем дори на немското канцерогенно недоаразумение Голф да вкараме емисиите в норма, значи технологията ни я бива. Естествено че няма да вземат Приус - на него най-много да му се вдигнат емисиите като му разбъзикат настройките.