IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Знаете ли защо от ауспуха на някои стари бензинови коли излизат сажди?

Ясно е, че става дума за проблем с двигателя, но какво трябва да се направи?

Черен дим, сажди, и лепкав слой мръсотия по задната част на колата е често срещано явление за дизелите от родната действителност. По-конкретно става дума за старите дизели, но знаете ли на какво се дължи това явление при бензиновите автомобили и дали то е опасно за колата? Веднага за ремонт или по-добре - веднага за продажба!


дим - повреди


Това е стандартна паника, която особено днес, уви, е неуместна. На пазара почти няма нови коли, а и употребяваните няма да са по-добри, но пък са по-скъпи. Така че емоциите трябва да се оставят настрана. Освен това дяволът не е толкова черен, колкото саждите, излизащи от ауспуха на бензинова кола.

Не е нужно да сте „механик“, за да разберете, че подобни симптоми са свързани с неизправност в мотора. Всички знаем да махаме с ръце и да проклинаме съдбата, но тук първо трябва да дешифрирате „съобщението“ и след това да го разрешите. Какво точно се опитва да каже моторът и колко ще струва ремонта?


дим - повреди


Имайте предвид, че саждите и синкаво-черният дим от изгоряло масло са две различни неща. Ако колата пуши, защото гори масло, е причина да потърсите майстор, но това е съвсем друга тема. Саждите са от различно естество. Те се появяват не е толкова от изгоряло масло, колкото от горивото. Просто казано, двигателят „обогатява“ сместа и отделя нещо различно от CO2 в атмосферата. Защо се случва това?

Няма и не може да има една конкретна причина, сажди могат да излизат поради множество проблеми - от проблеми с катализатора до изтичане на въздух в системата за подаване на смес въздух-гориво. Запушени дюзи и дори и проблеми със свещите също са част от причините. Това е малък, непълен списък на причините за появата на сажди в ауспуха, но въпросът е: Какво да правим? Съветът на специалистите е: Започнете да проверявате от евтино към скъпо и от простото към по-сложното.


дим - повреди


Една от препоръките на доста "специалисти" е: "Катализатор и ламбда се изхвърлят", но това не е вариант. Повреденият катализатор може да се види с невъоръжено око, просто залегнете под автомобила. По въпроса дали е запушен, можете да го прегледате в сервиз с нужното оборудване - услугата не е скъпа. След това се замислете дали маслото не е за смяна и дали тази смяна е извършена според репоръката на производителя.

И се стига до дюзите. Те са по-лесни за почистване, отколкото за проверка, така че определено трябва да извършите и тази операция. Следващата стъпка са свещи. "Продавачът се кълнеше, че ги е сменил съвсем наскоро, буквално преди сделката." Въпреки доверието, все пак си струва да се проверят. Може да се окаже, че вместо оригинални иридиеви е монтиран евтин аналог.


дим - повреди


Следващият елемент в списъка е дроселовата клапа. Тази част се износва с времето, започва да пропуска въздух и да създава условия за обогатена смес. Но преди да се впуснете в ремонта ѝ, трябва да проверите въздуховода за течове.

Това се прави по два начина: или с дим, или със сапунена вода. Първият включва създаването на "димна завеса", която веднага ще покаже къде се случва засмукването, а вторият - обработката на целия маркуч със сапунена вода, която също веднага ще започне да се пени на "правилното" място. Ако и там няма пробойна, явно ще се стигне до ремонт или замяна на дроселовата клапа.

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Калин ( преди 2 години )
    При мен пуши сив пушек само когато е под нулата за 1-2 минути и после няма пушек и се чудя дали е опасно.Макар,че е дизел и като натисна който бутона,не съм я виждал да пуши.
  • #6
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Бай Ставри ( преди 2 години )
    Румчо, Румчо. Срам ме е за теб Румко. Прочети и не публикувайглупости. Първо бен. автомобили нямат дюзи ***, а инжектори, второ и т. н. да не влизам в подробности..
  • #5
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Аз ( преди 2 години )
    Ако бензиновия мотор е без турбо- което е в 99% от случаите то в смукателния колектор имаме вакуум и не се сещам как точно ще прави балончета сапунената вода!?Да. Прави ама от вътрешната страна на нехерметичностите. Та значи ще трябва да се напъхваме в колектора за да ги видим..
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 2 години )
    Конденз ;) Знаеш ли как се получава?
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Желяз каменноff ( преди 2 години )
    Аз съм видял вода да излиза от ауспуха .обяснете ми тва нещо
  • #2
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    най често причината е неправилно съотношение въздух бензин причините са разнообразни но не чак толкова страшни.
  • #1
    2 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Капваш малко дизел и се оправя :)