IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо през зимата лампичката Check Engine светва по-често

Активирането на предупреждението невинаги означава проблем с двигателя

При студено време двигателят на автомобила изпитва повишени натоварвания и всяка дреболия или спестяване на горива и смазочни материали може да създаде проблеми. Част от тях се обозначават от лампичката Check Engine, която много често светва неочаквано. Какви неизправности може да показва този индикатор и трябва ли шофьорът да се притеснява от тях?


Check Engine


Обикновено лампата за „проверка“ започва да мига, след като електрониката е открила грешка в работата на двигателя или на скоростната кутия и е съхранила кода на тази грешка в паметта. Доста често такива изненади се случват през зимата, особено при внезапни промени в температурата. Една от причините за тези проблеми могат да бъдат „бъгове" в различни сензори, като това се дължи на факта, че в контактите им попада влага или конденз.

При употребяваните автомобили най-често възникват проблеми в сензора за масов въздушен поток (датчик за масов дебит на въздуха, MAF). С течение на времето контактите му ръждясват или загниват, тъй като студът и влагата си вършат работата. В резултат на това се появяват грешки в работата на енергийната система и поради тях електронният блок за управление започва да използва средни настройки, а не тези, които са зададени за работа в студен климат.

В резултат на това, заедно със светещата лампа „Check Enginе“ се увеличава и разходът на гориво. Ако не обърнете внимание на това, съществува риск от отлагане на въглерод върху клапаните и буталата, което с течение на времето ще доведе до сериозни проблеми с двигателя.


Check Engine


Лампата за „проверка на двигателя“ може да светне и заради факта, че капачката на резервоара не е била плътно затворена на бензиностанцията. Причината за това често е попадане на много малко парче лед, което пречи на затварянето. Тогава системата губи херметичността си и предупредителната лампа са активира.

Друга причина за появата на предупредителния сигнал може да бъде опитът на шофьора да спести пари, като зареди на бензиностанция, където горивото е по-евтино. Така той може попадне на разредено гориво, което ще бъде засечена от сензорите и ще активира надписа „Check Engine”.

Понякога се случва, лампичката да се активира при стартиране на двигателя след мразовита нощ. В началото автомобилът работи на високи обороти, които системата сваля при достигане на работна температура. В този процес участват няколко различни сензора и дори само един от тях да издава периодични сигнали, е напълно възможно да се активира лампата за проверка.

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    geagleiam ( преди 1 година )
    Благодарности за хубавите и полезни статии. Вижда се колко по-добре е да се допиташ до експерти, каквито по изключения се срещат и из ремонтните работилници.
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И на мен ми свети от време на време, като съвестен шофьор отидох при приятел в сервиз да я прочете. Даде грешка в някакъв датчик за вибрации-shock sensor, вика ми имаш ли проблеми с колата, аз не, да го сменяме ли, е от къв зор, разхода е нормален, двигателя работи отлично. Е така е като 60% от Мпс са над 20г.
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Алфредо ( преди 2 години )
    Свети също когато ламбдасондата не работи.Свети също и когато е изолиран PDF филтъра.
  • #9
    17 rate up comment 1 rate down comment
    от опит ( преди 2 години )
    Което ме дразни е че ми излиза съобщение "посетете сервиз " , но не дава информация за грешката която е отчел компа, а когато е за дреболии ми изписва цели поеми -
  • #8
    5 rate up comment 29 rate down comment
    Бай Ставри ( преди 2 години )
    Ние си караме нормални коли. От 25 карам и съм сменил над 6/7 модела на BMW. И няма да се откажа от бранда. Вие си карайте японските чайници. Мога да кажа, че и аз рядо съм е виждал на запален двигател слабоумнико *** ПЕтърчо.
  • #7
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Хейтър ( преди 2 години )
    Абе какви са тия конектори, сензори и влага? Ако ставаше така наистина с нормалните коли след първия дъжд всички в сервиза.
  • #6
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Мммм..ДА ( преди 2 години )
    Потвърдено БМВ то така прави на минус градуси грешка p0171 неправилна горивна смес.. нещо подобно
  • #5
    37 rate up comment 14 rate down comment
    Иванов ( преди 2 години )
    Карам японска кола и тая лампа не съм я виждал да свети. Добре ,че свети като дам контакт, че да знам , че не е изгоряла. Да му мислят с немските кошници.
  • #4
    29 rate up comment 10 rate down comment
    Влад ( преди 2 години )
    И странно снимано таблото на БМВ...защо ли?
  • #3
    7 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Качествените коли нямат такива лампички.