IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да разгадаем кода за грешки без оборудване

На помощ идват педалите на автомобила

Как да разгадаем кода за грешки без оборудване

Диагностиката на колата може да излезе доста скъпо, освен ако нямате приятел в някой автосервиз. Поради това много шофьори предпочитат да закупят по интернет подходящото оборудване, най-вече китайско производство, и да я направят сами. Не всеки знае обаче, че важната информация за повреда в автомобила може да бъде получена без никакво допълнително оборудване, а само с помощта на педалите.

Ако на таблото светне лампичката Check Engine, става ясно, че е време двигателят да бъде проверен (разбира се, понякога електрониката дава грешка, а всъщност, всичко си е наред). Проблемът е, че индикаторът дава твърде обща информация. В същото време все повечето съвременни автомобили са оборудвани с бордови компютри, които събират доста пълна информация за текущото състояние на колата. Те могат да предоставят информация за грешки и повреди под формата на кодове, за разгадаването на които може да използвате комбинация от педалите на автомобила.

Check Engine

Как се прави при коли с механични скорости: Едновременно натискате газта и спирачката и завъртате ключа, без да стартирате двигателя. След това компютърът показва кодовете на повреди и грешки, ако има такива. Появилите се номера трябва да бъдат пренаписани и дешифрирани. Всеки различен номер показва различен проблем.

Как се прави при коли с автоматични скорости: Пак натискате заедно газта и спирачката и завъртате ключа, без да стартирате двигателя. Селекторът на скоростната кутия трябва да е в режим Drive. После, все още с крака върху двата педала, трябва да изключите ключа и да го включите отново. След като направите това, на таблото се появяват кодовете.

Check Engine

Важно е да се знае, че за дешифриране на кодовете с грешките ще помогне или интернет, или ръководството за експлоатация на автомобила. Всичко това ще ви помогне да разберете по-конкретната причина за повредата, още преди да се свържете със сервиза.

Check Engine

Получените кодове се наричат ECN. По правило те се състоят от буква и четири цифри. Буквите могат да означават следното: B - каросерия, C - шаси, P - двигател и скоростна кутия, U - междублокова шина за данни. Първата цифра може да бъде от 0 до 3 и означава, съответно, Generic, "фабричен" или "резервен". Втората показва системата или функцията на блока за управление, а последните две - номер на кода за грешка. По този начин само първите четири знака означават самата грешка.

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    abc ( преди 2 месеца )
    По принцип на колите без ключ за палене на мотора, които са с бутон (start/stop engine), включването "на контакт" става със задържане натиснат този бутон. На ръчна кутия не трябва да се натиска съединителя, за да не започне да върти стартера. На автоматик не трябва да се натиска спирачката. В тези случаи компютъра дава "на контакт", но без да пали мотора. В някои случаи това е полезно да се знае, примерно на ръчна да се пали с бутане или някои други ситуации.
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 2 месеца )
    Аз така си диагностицирам моята Астра H, но съм убеден, че при други марки/модели не работи така. При мен трябва газта да е натисната до ламарината, иначе не работи. Както казва колегата по-долу - преписвачи!
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Ох, дивотии ( преди 2 месеца )
    И как става това при коли с бутон за включване на двигателя? Аман от недомислици от миналия век!
  • #1
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Пробвал ( преди 2 месеца )
    Преписвачи, Поне да бяхте маправили труда да видите далироботи, преди да пуснете статия! Пробвах на 3 немски коли и не работи нито за ръчни, нито за автоматични скорости. А и пробвайте на автомат да върнете ключа на нулево положение на D. Аман от драскачи