IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първото сериозно „НЕ" за забраната на ДВГ стигна до европарламента

Транспортната комисия се обяви срещу пълната електрификация, предвидена за 2035 г.

Предложението на Европейската комисия за продажба само на електрически автомобили от 2035 г. и за забрана на бензиновите и дизелови автомобили от същата дата среща първата си сериозна пречка в институциите. Транспортната комисия към Европейския парламент се обяви срещу подобно решение, като един от нейните членове - евродепутатът Масимилиано Салини настоя за промяна на пакета Fit for 55.


вредни емисии


Преди това комисията одобри становище относно регламента за екологичните стандарти за вредни емисии на превозни средства, който предвижва автомобилите, регистрирани в средата на следващото десетилете, да намалят CO2 с 90%, а не със 100%, като е предложено от изпълнителнта власт в ЕС. А това означава, че ще може да се използват двигатели с вътрешно горене (ДВГ), които обаче ще бъдат захранвани с биогорива.

Самият Салини коментира, че новият план предвижда „дерогации (освобождаване от правилото) за малки производители и система от кредити и стимули за алтернативни горива, с които да се декарбонизира автомобилния  парк“, а също така и промяна в методологията за изчисляване на емисиите. Последното означава, че вече ще се изчисляват не само отделените от съответния модел CO2, след като той бъде произведен, а вредните емисии от целия му жизнен цикъл - от добива на суровини до излизането му на пътя.

Според евродупетутата, фокусирането върху ендотермични двигатели, задвижвани от нови горива, означава, че се предоставят възможности на автомобилните компании да създават иновации, като се фокусират върху възобновяеми източници и алтернативни горива". 

Сега топката отива в полето на друга комисия в европарламента - тази по околната среда и едва след това ще бъде изпратена за обсъщдане от депутатите. А последната дума ще бъде на Европейския съвет, в който участват ръководителите на страните в ЕС. И именно те ще трябва да решат окончателно какво трябва ще бъде бъдещето на автомобила на Стария континент.


0 от 500
  • #11
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Пропов ( преди 2 години )
    Бях тръгнал за Рено Zoe. Ми цената почва от ок. 30 хил. евро. Като сложим климатик, цвят, джанти и удря 35. Баба Меркел ще ми върне грубо 10 хил. Убуу ама като сметна и че след 5 до 7 год. батерията ще е мъртва и още едни 10хил... За тия 25 хил. предпочитам един Купър S в перфектно състояние, и със сигурност след 5 - 7 год. няма да имам ремонт и потдръжка за 10 хил. евро. И ще ми е къде къде по кеф да го карам. Разхода не го смятам. Малка кола - малко ще се кара.
  • #10
    6 rate up comment 16 rate down comment
    Розови мечти ( преди 2 години )
    За големи, черни... ауспуси :D Хи, хи, хи!1/4 пазарен дял на чистите електромобили към днешна дата, 2022 година. Кой, къде и кога точно ще купи пушеща тенекия на оцет, олио и пелети за по 5 евро килото, дето се тресе, смърди, капе и върви като пeрнишки пияницa, дето смуче бензин, антифриз и масло на поразия :D
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    90 или 100 ( преди 2 години )
    Дали 90 или 100% намаление няма особена разлика. Порше ще може си продава 911 с еко гориво и Дачия ще прави зареждаем хибрид на газ :D
  • #8
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Ще започнат да проглеждат! Политическата коректност никога не е имала общо с реалността и грубия сблъсък между двете винаги е бил в полза на реалността - за съжаление срещу много висока цена!
  • #7
    18 rate up comment 7 rate down comment
    СО2-ХРАНА ЗА РАСТЕНИ ( преди 2 години )
    Престъпниците, които разпространиха въглеродната измама, трябва да бъдат СЪДЕНИ! И ще бъдат съдени - рано или късно!!!
  • #6
    33 rate up comment 3 rate down comment
    до 4 ( преди 2 години )
    Зарядните пред панелките не са такава драма. Все в квартала ще имаш някъде къде да заредиш, а с кола с 200+ км пробег 1 или 2 пъти в седмицата ще ходиш до тях. Въпроса е друг - като ползваш публични зарядни ще ти излезе златна електричката. В момента цените тук са по близо 1лв/кв. При разход средно 12-13 кВч/100 това са ти 12-13 лв. Един хибрид за доста по-малко пари ще се справи със същия разход дори при сегашните кожодерии на колонката. А тока няма да седи все евтин.
  • #5
    32 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В момента приоритетите са съвсем други, предстои масово обедняване, стагфлация и сериозно свиване на потреблението, демек ще си карам колата още 10 години понеже е нова и тогава ще погледа пак към пазара за електрички и ако не е мръднал както последните 10 години особенно ами пак ДВГ.
  • #4
    32 rate up comment 1 rate down comment
    до 2 ( преди 2 години )
    Добре бе спри се пред един панелен блок 10-13 етажен и ми кажи ако имаш електричка как ще я ползваш.Второ виж съотношението между къщи и апартаменти в България като сметнеш че повечето къщи дори са или роммски или на пенсионеринпо селата кой ще я купи тая елейтеичка.Трето виж най евтината Дачия Спринг тя е 33к лева.Кажи кой може да ги даде Сандерото е 10бона по малко а е по-голямо.И тук не говорим за Тесла и Лусид с цената на Порше 911.
  • #3
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Бензинофил ( преди 2 години )
    Когато се появят електрички секънд хенд на по 100 000км за 1/10 от цената си нови да кажем 3000? - които да изкарат още 10г. и 100 000км - тогава може й доброволно да изместят ДВГ - ама дотогава ще ги забраняват щото няма да е близките 20г. или ще направят изкуствено цените на горивата 5-10лв сами да се откажем...
  • #2
    18 rate up comment 22 rate down comment
    Електрофил ( преди 2 години )
    Знаем го и ви го повтаряме от доста години насам. В момента в който цените на електромобилите и автомобилите с ДВГ се изравнят, тези забрани ще станат излишни, защото над 90% от шофьорите ще предпочетат да си купят за същите пари по-икономичен, по-бърз и по-надежден автомобил, който се нуждае от много по-евтино и по-малко обслужване .Автомобили с ДВГ ще си купуват само най-богатите, за да парадират, че могат да си го позволят. Също така армията и специализирани автомобили.