IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първото сериозно „НЕ" за забраната на ДВГ стигна до европарламента

Транспортната комисия се обяви срещу пълната електрификация, предвидена за 2035 г.

Предложението на Европейската комисия за продажба само на електрически автомобили от 2035 г. и за забрана на бензиновите и дизелови автомобили от същата дата среща първата си сериозна пречка в институциите. Транспортната комисия към Европейския парламент се обяви срещу подобно решение, като един от нейните членове - евродепутатът Масимилиано Салини настоя за промяна на пакета Fit for 55.


вредни емисии


Преди това комисията одобри становище относно регламента за екологичните стандарти за вредни емисии на превозни средства, който предвижва автомобилите, регистрирани в средата на следващото десетилете, да намалят CO2 с 90%, а не със 100%, като е предложено от изпълнителнта власт в ЕС. А това означава, че ще може да се използват двигатели с вътрешно горене (ДВГ), които обаче ще бъдат захранвани с биогорива.

Самият Салини коментира, че новият план предвижда „дерогации (освобождаване от правилото) за малки производители и система от кредити и стимули за алтернативни горива, с които да се декарбонизира автомобилния  парк“, а също така и промяна в методологията за изчисляване на емисиите. Последното означава, че вече ще се изчисляват не само отделените от съответния модел CO2, след като той бъде произведен, а вредните емисии от целия му жизнен цикъл - от добива на суровини до излизането му на пътя.

Според евродупетутата, фокусирането върху ендотермични двигатели, задвижвани от нови горива, означава, че се предоставят възможности на автомобилните компании да създават иновации, като се фокусират върху възобновяеми източници и алтернативни горива". 

Сега топката отива в полето на друга комисия в европарламента - тази по околната среда и едва след това ще бъде изпратена за обсъщдане от депутатите. А последната дума ще бъде на Европейския съвет, в който участват ръководителите на страните в ЕС. И именно те ще трябва да решат окончателно какво трябва ще бъде бъдещето на автомобила на Стария континент.


0 от 500
  • #21
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 22 Нещо не си много в час със зарядните, за да го напишеш това. Уточни за коизарядни говориш, защото има евтини за гараж, както и доста скъпи с по-голяма мощност. За 22 кВт станция цените започват от 1500 лв за домашна употреба китайски варианти. Марковите са доста по-скъпи, а по-мощните 30 кВт са над 10 000 лв. Не зная автоматите за кафе втора ръка колко струват, но не мисля, че са 2 пъти по-скъпи. Отделно за зарядната ти трябва място, инсталация, специалист да направи всичко и сертифицира.
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Сериозно?
  • #19
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Когато паякът те вдигне три пъти и платиш по 200 лв за това, че си спрял на паркомясто на което има зарядно и не зареждаш, сам ще си помислиш дали ще има четвърти път. А зарядните за електромобили са два пъти по-евтини от втора употреба вендинг автомат за кафе и също като него се нуждаят от партида за ток. Почти няма вендинг автомати за кафе никъде защото са много скъпи нали?А за разлика от Вендинг автоматите, след първоначалната инсталация собственика няма ангажименти за консумативи
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    до 19 и 20 ( преди 2 години )
    Добавете и че *** ще паркира на тези места не рядко с ДВГ или електричката му ще седи 3 дни там без да мърда още повече да се зарежда. В момента по молове и хипермаркети не рядко виждам такива неща. И идва въпроса кой ще "кихне" парите за всички тези зарядни. И какво излиза - светлото електрическо бъдеще е хем скъпи коли, хем скъпа експлоатация, хем разправии със зареждане и пробег (макар че пробега някой ден сигурно ще се реши). Пък нека са много по-добри от ДВГ.
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Как пък не ( преди 2 години )
    До 19 На всеки 10 паркоместа,НО в новостроящи се кооперации,а не пред блока.
  • #16
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тоест в България ще има предимно електромобили около 22 години по-късно от продажбата на последния автомобил с ДВГ. Ако това стане през 2035 то този същия автомобил с ДВГ през 2057 година ще е в разцвета на силите си в България пред 13 етажната панелка и ще вози още дълги години гордия си собственик, който няма да има нужда от зарядно, въпреки че по закон след 2025 на всяко десето паркомясто трябва да има зарядно. Ама то и паркоместа няма пред панелката, та ще спира в градинката.
  • #15
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Добре бе спри се пред един панелен блок 10-13 етажен и ми кажи ако имаш електричка как ще я ползваш."Преминаването към електромобили започва от чисто нови автомобили от луксозния клас и ще преминава към по-ниските класове с поевтиняването им. Ти като се спря пред тази 13 етажна панелка колко чисто нови луксозни автомобила преброи? А колко чисто нови въобще? Защото според статистиката в България средната възраст на автомобилите е 22 години.
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до 5 ( преди 2 години )
    Напълно те подкрепям, тъкмо за това преди няколко дена получих новия си автомобил(бензинов), който за добри или за лошо поръчах точно преди войната.
  • #13
    10 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Електричките са направени за хора, които на 5- та година си сменят автомобила. За останалите - велосипед и купичка ориз.
  • #12
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Guru ( преди 2 години )
    След 100 години на ДВГ реално ще се гледа както ние гледаме парните автомобили. Да гориш умрял преди милиони години планктон, затиснат под километри земна *** е точно толкова архаично колкото да гориш дървесина. Друг е въпросът, че текущите батерии не са реална дългосрочна алтернатива поради много различни причини.