Много фенове на автомобилите със сигурност понякога си задават въпроса: "Какво щеше да се случи, ако определени марки бяха оцелели или различни модели бяха влезли в серийно производство?" Можеше обаче да бъде и обратното, и някои от днешните големи производители или някои техни брандове изобщо да не съществуват. Автомобилната история е пълна с примери за модели, чиято поява е спасила цели компании. Ето 10 такива коли, които осигуриха (или поне улесниха значително) оцеляването на техния производител. Този път колегите от Motor1 са избрали само европейски модели (с едно изключение), превърнали се в истински хит на пазара.
10 модела, които спасиха марката си (ГАЛЕРИЯ):
В началото на 90-те години компанията Porsche е опряна до стената и фалитът е въпрос само на време. Тогавашният главен изпълнителен директор Венделин Видекинг обаче обръща нещата, като рационализира производството и моделната гама. През 1993 г. се появява концепцията Boxster, която предизвиква сензация, а през 1996 г. роудстърът със средно разположен двигател влиза в серийно производство.
По причини, свързани с цената, серията 986 споделя части с други модели. Прословутите фарове, наречени "пържени яйца", например, идват от Porsche 911 (996) от 1997 г. При начална цена от 76 000 германски марки Boxster бързо привлича нови клиенти, като до 2004 г. са произведени над 100 000 бройки.