Моторизацията на обществото е процес, започнал в много страни през 20-ти век поради нарастването на благосъстоянието на населението. И днес, собственият автомобил на обикновения гражданин, както и техническото състояние на колата са едни от най-добрите показатели, че икономиката на дадена страна се справя добре. В повечето европейски страни моторизацията започва почти веднага след Втората световна война. В много отношения това става възможно благодарение на появата на клъстер от бюджетни или т.нар. "народни" автомобили. Ето и петте коли, които се раждат благодарение на криза и недостиг.
Пет култови коли, които се родиха в криза (ГАЛЕРИЯ):
През 1948 г. Citroen е на практика на ръба на фалита. За да подобри бързо бизнеса си, ръководството на компанията решава да заложи не на нов луксозен автомобил, а на бюджетно возило, което обаче могат да си позволят много повече хора. Така се ражда симпатичното Deux chevaux.
Колата е замислена като превозно средство за селяни и фермери. Автомобилът има просторен салон със сгъваеми седалки за превоз на товари и може лесно да се движи през разорано поле. Но въпреки това тя се превърна в истински бестселър - до 1990 г. французите продават 8.7 милиона такива коли. В същото време, въпреки очевидната си простота, Deux chevaux е истински вдъхновено от най-модерните дизайнерски течения по онова време.