Моторизацията на обществото е процес, започнал в много страни през 20-ти век поради нарастването на благосъстоянието на населението. И днес, собственият автомобил на обикновения гражданин, както и техническото състояние на колата са едни от най-добрите показатели, че икономиката на дадена страна се справя добре. В повечето европейски страни моторизацията започва почти веднага след Втората световна война. В много отношения това става възможно благодарение на появата на клъстер от бюджетни или т.нар. "народни" автомобили. Ето и петте коли, които се раждат благодарение на криза и недостиг.
Пет култови коли, които се родиха в криза (ГАЛЕРИЯ):
В тежките следвоенни години се появява и малък двуместен автомобил. Iso Isetta е създадена от италианците като най-простото и в същото време изключително надеждно "народно" превозно средство. "Яйцето" е пуснато в движение с помощта на двигател от скутер.
Вътрешността на колата има само една двойна седалка и една обща врата. Максималната скорост на автомобила е 75 км/ч. Тази количка обаче нашумява много, в резултат на което сглобяването ѝ е установено в пет държави.