Моторизацията на обществото е процес, започнал в много страни през 20-ти век поради нарастването на благосъстоянието на населението. И днес, собственият автомобил на обикновения гражданин, както и техническото състояние на колата са едни от най-добрите показатели, че икономиката на дадена страна се справя добре. В повечето европейски страни моторизацията започва почти веднага след Втората световна война. В много отношения това става възможно благодарение на появата на клъстер от бюджетни или т.нар. "народни" автомобили. Ето и петте коли, които се раждат благодарение на криза и недостиг.
Пет култови коли, които се родиха в криза (ГАЛЕРИЯ):
3. Fiat 500 - 1957 г.
Това е още един ярък пример за автомобил, създаден в отговор на търсенето на потребителския пазар за широка аудитория в следвоенните години. Подобно на германския предвоенен Beetle, този автомобил е замислен като най-простото и надеждно превозно средство, което може да се продава на сравнително ниска цена на широка аудитория. Автомобилът бързо придобива популярност в Европа. Така само до 1975 г. са произведени и продадени повече от 3.9 милиона копия Fiat 500.
Това е още един ярък пример за автомобил, създаден в отговор на търсенето на потребителския пазар за широка аудитория в следвоенните години. Подобно на германския предвоенен Beetle, този автомобил е замислен като най-простото и надеждно превозно средство, което може да се продава на сравнително ниска цена на широка аудитория. Автомобилът бързо придобива популярност в Европа. Така само до 1975 г. са произведени и продадени повече от 3.9 милиона копия Fiat 500.