Моторизацията на обществото е процес, започнал в много страни през 20-ти век поради нарастването на благосъстоянието на населението. И днес, собственият автомобил на обикновения гражданин, както и техническото състояние на колата са едни от най-добрите показатели, че икономиката на дадена страна се справя добре. В повечето европейски страни моторизацията започва почти веднага след Втората световна война. В много отношения това става възможно благодарение на появата на клъстер от бюджетни или т.нар. "народни" автомобили. Ето и петте коли, които се раждат благодарение на криза и недостиг.
Пет култови коли, които се родиха в криза (ГАЛЕРИЯ):
През 1956 г. настъпва Суецката криза. Именно благодарение на нея се появява основният бюджетен автомобил в историята на Великобритания. Както може би се досещате, колата е създадена като превозно средство, което трябва да поема абсолютния минимум гориво. Въпреки факта, че агрегатът е много скромен, колата трябва да може да превозва до четирима души в кабината си.
Оформлението на автомобила е такова, че двигателното отделение представлява по-малко от 20% от обема на тялото. До 2000 г. са произведени и продадени над 5.4 милиона от тези автомобили.