Моторизацията на обществото е процес, започнал в много страни през 20-ти век поради нарастването на благосъстоянието на населението. И днес, собственият автомобил на обикновения гражданин, както и техническото състояние на колата са едни от най-добрите показатели, че икономиката на дадена страна се справя добре. В повечето европейски страни моторизацията започва почти веднага след Втората световна война. В много отношения това става възможно благодарение на появата на клъстер от бюджетни или т.нар. "народни" автомобили. Ето и петте коли, които се раждат благодарение на криза и недостиг.
Пет култови коли, които се родиха в криза (ГАЛЕРИЯ):
Когато става дума за "кризисни" автомобили, няма как да не си припомним съветския "Запорожец". Тогава (а и сега) страната се нуждае от лесна за поддръжка и надеждна "народна" кола, която да инициира процеса на моторизация в СССР, който се възстановява след Войната.
С привидна техническа простота, известният "Гърбушко" е истинска колекция от интересни дизайнерски решения. Например, повишената проходимост на ЗАЗ-ката е постигната чрез намаляване на теглото на превозното средство.