IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Въпреки кризата продажбите в България продължават да растат

Пазарът на нови автомобили в Европа записва спад за девети месец поред

Продажбите на нови автомобили в Европа продължават да падат. Според доклада на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), март беше деветият пореден месец, в който автомобилният пазар завършва на червено - броят на регистрираните автомобили е намалял с 20,5% спрямо същия месец на 2021 г. - до 844 187 бройки.


пазар


Експертите посочват като основно причина недостиг на компоненти, който се превърна в още по-сериозен след руското нападение на Украйна. През март се се отчита и на четирите най-големи пазара в ЕС, като най-малък е в Германия (-17,5%). Във Франция търсенето е спаднало с 19,5%, в Италия с 29,7%, а в Испания с 30,2%.

В същото време някои пазари, сред които е и българският, отчитат увеличение на продажбите. През третия месец на годината у нас са регистрирани 2697 нови автомобила, което е с 25,2% повече от същия месец на 2021 г. По-голям ръст се отбелязва само в Исландия – 50,2%, Ирландия – 40,4% и Румъния – 40,2%.

Що се отнася до първото тримесечие на 2022 г., броят на регистрираните нови автомобили намалява с 12,3% - до 2 245 976 бройки. „Лидер“ по спад на големите пазари е Италия – 24,4%, следван от Франция – 17,3%, Испания – 11,6% и Германия – 4,6%.

България отново е на обратния полюс, като за тримесечието у нас са продадени 5884 нови коли (ръст от 19,5%). Румъния отчита увеличение с 39,6%, Словакия – с 24,8%, а Исландия – с цели 51,1%.

При марките най-голям спад през март отчита концернът Stellantis, чиито продажби са паднали с 30,3%. Следват Volkswagen Group - с 25% и Renault Group - с 12,5%. Някои марки обаче отчитат ръст - Porsche се подобри с 13,6%, DS - с 22,3%, а Dacia - със 17,9%.


0 от 500
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В България основния обем на продажби на нови коли е служебни. Големите фирми с големи автопаркове кризата не ги спира - тези коли си им трябват. След 2 години локдауни и щуротии сега си наваксват. Частните лица, които до сега са карали нова кола, стига да не са им се променили доходите, също само чакането ги спира да си вземат нова кола. За старата могат да вземат абсурдно много пари и да компенсират поскъпването.
  • #1
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Българският "пазар" е виц!