На фона на проблемите в световната автомобилна индустрия и продължаващия ръст на цените на горивата е интересно да се види какво се случва на пазарите по цял свят. Има ли връзка между стойността на бензина и обема на продажби на електромобилите? Влияе ли скъпото или евтино гориво върху автомобилните предпочитания на населението. За целта изданието Autonews дава примери с 10 държави – петте от тези най-скъпо и пет с тези с най-евтино гориво (цените са приблизителни, тъй като се променят непрекъснато в последно време).
Държавите с най-скъпо и най-евтино гориво (ГАЛЕРИЯ):
Още една държава с богати запаси на нефт и сложна политически ситуация. След преврата през 2011 г. до ден-днешен Либия е раздирана от вътрешни конфликти, но това не се отразява толкова зле на продажбите, както във Венецуела. По времето на Муамар Кадафи годишно в страната се продаваха между 47 000 и 57 000 нови коли, а след това този показател падна до 25 000 – 30 000. Дори в условията на пандемия общият тираж достигна 22 500 бройки.
Това означава двойно намаление, но и стабилизиране. Статистиката показва, че при население от 7,2 млн либийци една кола се пада на 320 либийци. Няма официални данни за продажбите по марки и модели, но и тук най-търсени са японските всъдеходи и пикапи.