Преди няколко седмици ви попитаме кой е най-добрият 4-цилиндров двигател, създаван някога и получихме доста любопитни отговори. Разбира се, малките мотори невинаги са обект на възхищение, така че е логично да погледнем към по-големите. И така идва на редовите мотори с 6 цилиндъра.
Това са едни от най-старите двигатели на света и са използвани в почти всеки вид превозно средство, създаване някога. Първият редови 6-цилиндров мотор е направен още през 1903 г. от компанията Spyker, като се появява при автомобил, наречен 60HP. Същият модел демонстрира на смета първата в света система 4WD и първата спирачна система на четирите колела.
Такъв тип агрегати се появяват и при други по-стари превозни средства. Сред тях е Ford F-Series от 60-те години на миналия век, който получава редови мотор с обем 4916 куб. см. Пикапът бързо се превръща в най-популярния модел в САЩ, което е доказателство за качествата на двигателя.
Същото се отнася и за 4,0-литров двигател на Jeep, който се произвежда много дълго време и влиза в историята като един от „най-неубиваемите“ в историята. И все пак, за голяма част от феновете най-важното е мощността на задвижващия агрегат и затова на преден план излизат други мотори, които претендират за титлата „най-добър редови двигател с 6 цилиндъра“.
Експертите от Carscoops са на мнение, че други три двигателя могат да претендират за първото място в списъка – Speed Six на TVR, N55/SS55 на BMW и 2JZ на Toyota. Факт е, че те, както и RB26DETT на Nissan, присъстват във всяка подобна класация. Ето и още няколко предложения, които също би трябвало да влязат в списъка.
Най-добрите редови двигатели с 6 цилиндъра (ГАЛЕРИЯ):
Легендарният RB26 е част от най-добрата серия RB двигатели на Nissan. Той разполага с чудовищен потенциал за производителност, като дебютира при серията R31 Skyline, за да се превърне в емблема на поколението R32 през 1989 г. Предлага се само в Skyline GT-R и за кратко - в базирания на Skyline комби Stagea.
На хартия той спазва споразумението между японските прозиводители, което предвижда максимална мощност от 280 к.с. (неговите са 276 к.с.), но на практика развива много повече. Двигателят разполага с огромен потенциали и лесно се справя с увеличението на мощността при GT-R от поколенията R32, R33 и R34. Това го прави и любим на тунинг-фирмите, които продължават да го използват и в наши дни.