Преди няколко седмици ви попитаме кой е най-добрият 4-цилиндров двигател, създаван някога и получихме доста любопитни отговори. Разбира се, малките мотори невинаги са обект на възхищение, така че е логично да погледнем към по-големите. И така идва на редовите мотори с 6 цилиндъра.
Това са едни от най-старите двигатели на света и са използвани в почти всеки вид превозно средство, създаване някога. Първият редови 6-цилиндров мотор е направен още през 1903 г. от компанията Spyker, като се появява при автомобил, наречен 60HP. Същият модел демонстрира на смета първата в света система 4WD и първата спирачна система на четирите колела.
Такъв тип агрегати се появяват и при други по-стари превозни средства. Сред тях е Ford F-Series от 60-те години на миналия век, който получава редови мотор с обем 4916 куб. см. Пикапът бързо се превръща в най-популярния модел в САЩ, което е доказателство за качествата на двигателя.
Същото се отнася и за 4,0-литров двигател на Jeep, който се произвежда много дълго време и влиза в историята като един от „най-неубиваемите“ в историята. И все пак, за голяма част от феновете най-важното е мощността на задвижващия агрегат и затова на преден план излизат други мотори, които претендират за титлата „най-добър редови двигател с 6 цилиндъра“.
Експертите от Carscoops са на мнение, че други три двигателя могат да претендират за първото място в списъка – Speed Six на TVR, N55/SS55 на BMW и 2JZ на Toyota. Факт е, че те, както и RB26DETT на Nissan, присъстват във всяка подобна класация. Ето и още няколко предложения, които също би трябвало да влязат в списъка.
Най-добрите редови двигатели с 6 цилиндъра (ГАЛЕРИЯ):
Това е един от най-дълго произвежданите мотори на Jaguar, който се използва на голям брой превозни средства на марката – от E-Type до лекия танк Alvis Scimitar. Той дебютира още през 1948 г., като се среща под капака на всеки емблематичен Jaguar през следващите десетилетия, включително и при Type C и Type D, създадени за „24 часа на Льо Ман“.
Разбира се, двигателят е използван и за революционния модел XK120, а неговите варианти се поставят на E-Type, XJ и други, като се развива и произвежда до 1992 г., което го прави един най-дълготрайните мотори в историята