IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

При 3 лева за литър бензин, оправдано ли е да монтираме АГУ?

Отговорът е положителен, стига обаче да намерите добър майстор

Т.нар. двугоривни автомобили, тези, които се движат и с бензин, и с газ пропан-бутан са доста разпространени у нас. Въпреки това много хора все още карат автомобилите си само на бензин, но сега, с цени за литър от почти 3 лв. мнозина се замислят дали да не оборудват колата си с АГУ. Доколко е оправдано такава операция, ви разказваме сега.


АГУ


От където и да го погледнете, придвижването на пропан-бутан винаги е било по-изгодно, но съществуват и някои недостатъци. Първият е да намерите добър майстор, защото в България сервизи има много, но качествени майстори - не. Особено що се касае до монтаж и настройка на автомобилни газови уредби.
Освен това, за да монтирате "бутилката" ще трябва да се лишите или от резервно колело, или от място в товарния отсек. Трябва добри да проучите и дали вашият бензинов двигател понася добре монтирането на АГУ. Дотук с минусите.

Иначе, зареждате наполовин цена, а ако моторът ви на бензин харчи средно 8-9 литра бензин на 100 километра пробег, то на газ разходът ще се покачи (при правилен монтаж) с около литър, литър и половина най-много. Предвид цените на бензин и газ у нас излиза, че ще плащате горе-долу наполовина по-малко ако имате АГУ.


АГУ


И още нещо. Добре е да пресметнете (грубо) по колко километра годишно изминавате с вашата кола. Ако те са от порядъка на 5 000, то тогава, предвид цената на самата уредба, монтажът не е дотам оправдан. Ако обаче изминавате 15 000 километра на година и приемем, че цената на бензина е около 3 лв. за литър, излиза, че за една година ще си изплатите дори и по-скъпа авто газова уредба.

0 от 500
  • #1
    28 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Добре е да пресметнете на какъв автомобил ще монтирате газ. Напълно е възможно да има паритет между цената за определен пробег на дизел и тази на газ. В моя случай е точно така. С 50 лв. минавам горе-долу едни и същи километри с кола на нафта и с друга на газ. С друга кола на газ, бивша, обаче с 30 лв. газ минавах с около 80-100 км. повече отколкото с тази, която карам сега. И разликата в цената м/у двете уредби е 800 лв. Така, че умната, и добре проверявайте двигателя с директно впръскване ли е