Т.нар. двугоривни автомобили, тези, които се движат и с бензин, и с газ пропан-бутан са доста разпространени у нас. Въпреки това много хора все още карат автомобилите си само на бензин, но сега, с цени за литър от почти 3 лв. мнозина се замислят дали да не оборудват колата си с АГУ. Доколко е оправдано такава операция, ви разказваме сега.
От където и да го погледнете, придвижването на пропан-бутан винаги е било по-изгодно, но съществуват и някои недостатъци. Първият е да намерите добър майстор, защото в България сервизи има много, но качествени майстори - не. Особено що се касае до монтаж и настройка на автомобилни газови уредби.
Освен това, за да монтирате "бутилката" ще трябва да се лишите или от резервно колело, или от място в товарния отсек. Трябва добри да проучите и дали вашият бензинов двигател понася добре монтирането на АГУ. Дотук с минусите.
Иначе, зареждате наполовин цена, а ако моторът ви на бензин харчи средно 8-9 литра бензин на 100 километра пробег, то на газ разходът ще се покачи (при правилен монтаж) с около литър, литър и половина най-много. Предвид цените на бензин и газ у нас излиза, че ще плащате горе-долу наполовина по-малко ако имате АГУ.
И още нещо. Добре е да пресметнете (грубо) по колко километра годишно изминавате с вашата кола. Ако те са от порядъка на 5 000, то тогава, предвид цената на самата уредба, монтажът не е дотам оправдан. Ако обаче изминавате 15 000 километра на година и приемем, че цената на бензина е около 3 лв. за литър, излиза, че за една година ще си изплатите дори и по-скъпа авто газова уредба.