На теория автомобилите би трябвало да стават все по-безопасни с годините: изискванията за сигурността на пътниците постоянно се повишават, добавят се нови електронни системи, колите стават все по-способни сами да предприемат действия, за да избягват злополуките. Практиката обаче се разминава леко с теорията. В Европа смъртността по пътищата не намалява с очакваното темпо; в Съединените щати дори се увеличава. А с масовото въвеждане на електрически автомобили нещата ще се влошат допълнително, отбелязва Bloomberg в свой анализ по темата. Основната причина е, че електромобилите са много по-тежки.
В крайна сметка каква е истината: по-безопасни, или по-опасни стават автомобилите? Нека разгледаме всички фактори, от които зависи отговорът.
По-опасни или по-безопасни са електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
Бихте очаквали голямата маса да се отразява на поведението на електромобилите в завой и на спирачния им път. Първото е вярно. Второто обаче най-често не е. В независимите тестове за спирачен път на мокра настилка, провеждани от Consumer Reports, повечето електрически модели се справят също толкова добре, колкото и бензиновите им аналози. Някои се справят дори по-добре. Едната причина е, че заради по-високото тегло електромобилите получават и по-големи спирачни апарати. Втората причина е, че те ползват и системите за рекуперация на енергията при спиране. От реномирания производител на спирачни системи Brembo твърдят, че системата за рекуперация почти винаги напълно компенсира допълнителното тегло на електромобила. При Audi e-tron 95% от забавянето и спирането се върши от регенеративната система; електромобилът спира по-добре от Q7, въпреки че тежи с 14% повече.