На теория автомобилите би трябвало да стават все по-безопасни с годините: изискванията за сигурността на пътниците постоянно се повишават, добавят се нови електронни системи, колите стават все по-способни сами да предприемат действия, за да избягват злополуките. Практиката обаче се разминава леко с теорията. В Европа смъртността по пътищата не намалява с очакваното темпо; в Съединените щати дори се увеличава. А с масовото въвеждане на електрически автомобили нещата ще се влошат допълнително, отбелязва Bloomberg в свой анализ по темата. Основната причина е, че електромобилите са много по-тежки.
В крайна сметка каква е истината: по-безопасни, или по-опасни стават автомобилите? Нека разгледаме всички фактори, от които зависи отговорът.
По-опасни или по-безопасни са електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
Това важи в особена сила за Северна Америка, където масовата страст към големите пикапи далеч няма да отшуми с електрификацията. В близките две години на пазара ще се появят близо 20 електрифицирани пикапа с наистина плашещо тегло. Електрическият GMC Hummer EV например тежи 4125 килограма без шофьора. Можете да си представите последствията, ако нещо подобно ви удари, докато карате Ford Fiesta например. Андерсън твърди, че много хора, предпочитащи по принцип по-малки и икономични коли, в последните години се виждат принудени също да си купят пикапи или SUV - от съображения за безопасност.