IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Различава ли се Tesla Model Y, произведен в Германия, от този в Китай?

Вижте едно сравнение между двата електрически кросоувъра (ВИДЕО)

Германският завод на Tesla вече работа, като в него се произвежда кросоувърът Model Y. Досега всички екземпляри от електромобила се доставяха в Европа от фабриката в Китай, така че е логично да се зададе въпроса дали колите са напълно еднакви.


Tesla Model Y


В случая не става дума за оборудване, а за качество на изработката. По принцип европейците са скептично настроени към китайската продукция, така че вероятно мнозина ще потърсят разлики между автомобилите. Поне на пръв поглед такива няма, но някои експерти знаят къде и какво да търсят.

Екипът на YouTube-канала Nico PQ успя да се сдобие с един от първите 30 Model Y, слезли от конвейера на завода край Берлин. Всъщност, това е 22-ият клиентски автомобил, произведен в германската Гигафабрика, като лично е предаден на новия собственик от изпълнителния директор на Tesla – Илон Мъск, който се е подписал върху колата.


Tesla Model Y


В същото време Nico PQ разполага и с Model Y Long Range, който идва от Китай. Сравнението не е много точно, тъй като произведеният в Германия кросоувър е във версията Perfotmance. Тя, например, разполага с отопляеми чистачки и преработена дюза на системата за измиване на предното стъкло.

Нико е категоричен, че двата електромобила са в отлично състояние що се касае до качеството на изработката. Все пак, германският Model Y е имал първоначален проблем поставянето на шофьорската врата, като се е наложило той да бъде коригиран. Като цяло обаче двете коли са сходни в почти едно отношение. Все пак по-новият от двата кросоувъра (германският) има по-големи обективи на камерата, по-меки материали на панела на вратите, нов капак на багажника и новия процесор AMD Ryzen.



Според Нико, всичко тези подобрения скоро ще бъдат налични и за китайската версия Performance. Много е любопитно обаче да се види и как изглежда същият SUV, който е сглобен във фабриката на Tesla във Фриймонт (САЩ).

Снимка и видео: Nico PQ YouTube

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Postman ( преди 5 месеца )
    Да уточним някой различия... 1. Performance модела има щора, моята Long Range - NE. Засега се планира щора да има само Performance 2. В Берлин засега само произвеждат PERFORMANCE. 3. Моята от Китай също е с AMD RYZEN4. Аз мисля, че моята от Китай е с по добро качество от немската.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хасалан ( преди 5 месеца )
    Китайците работят качествено-няма две мнения.Немеца Хасан....
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 5 месеца )
    "Двете коли са перфектни, новата е с гуми 275, дойдохме от Берлин, където Мъск ни връчи ключовете, до Хамбург по аутобана, голяма част от което с 200. На събитието Мъск ми каза: ако намериш друга компания, която е направила перфектната кола 15 години след създаването си, ще дойдеш да ми се обадиш, нали? Непременно - отговорих му от kypтоазия - ще стане, ама на връщане" :D
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    нещо частпром едно купенце не можа ли след работа предсериен образец да отмъкнеш
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Ффф ( преди 5 месеца )
    Германската няма нищо общо с другите.Цялата каросерия се пресова.Нашата фирма, направи пресата.Има още малко работа по нея, но е единствената в света...засега
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Пешко, пак не си разбрал половината. Вратата не е коригирана - сама е престанала да прави проблема след няколко затваряния. "По-големи обективи на камерата" - каква е тази камера с много обективи? Това да не ти е DSLR? Само вътрешната камера, която следи водача, има нов обектив (в е.ч.). "Нов капак на багажника" - има покривало на багажника, какъвто досега нямаше въобще. Същият го има и на бройките, излизащи от Тексас.
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Гледах клипа още преди 2 дена, но най-интересното още го няма като информация. Колко по-лек е със структурната батерия и монолитните отливки? Колко по-икономичен е? Дали е по-тих? Иначе за качеството - при положение, че го направиха съвършено в Китай, а Берлин е следващото поколение на производствения процес, се очакваше да е съвършено и тук.
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Youtube ( преди 5 месеца )
    Не умувайте излишно, всичко в днешно време може да се види в интернет как става. Производството е разнообразно и всеки си има своите начини, важно е каде ще продоваш и какво качество искаш да постигнеш. А Тесла най вероятно се стараят да е все по високо, и стига расизам няма значение кой каде и как ... все е в чужбина, ние какво правим ...
  • #6
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Хмм ( преди 5 месеца )
    Честно казано очаквах друг резултат. Дори според Тесла, производството в Берлин все още не е оптимизирано и има какво да се желае както по обема, така и относно качеството, докато калибрират всичко окончателно. Смятат че този процес ще приключи след поне два месеца за фини настройки, преди да могат да увеличат обема на производство без да се притесняват от качеството, което в някои случаи трябва да дооправят на ръка. Изненадан съм, че не са забелязани сериозни проблеми с качеството на берлинскат
  • #5
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    5 айде пак малко политпропаганда? Хората за Тесла му пишат, а то да си снесе опорчиците колко гадно било в Европа. И по тия заводи работят машини, а не просто китайски колибари или талибани емигранти. И леко с пропагандичката, че не си бил в Москва по рамазан байряма, да видиш 3 милиона човека да бият чела по улиците!