IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW M3 преподава урок на Tesla Model 3

Електричеството невинаги печели (ВИДЕО)

Все по-често се чува мнение, че електромобилите нямат конкуренция при стартиране и няма как да бъдат победени на драг. Това отчасти е вярно, защото има спортни автомобили с термични двигатели, които все още не са казали последната си дума. Такъв е случаят с BMW M3 Competition, което със своя 3,0-литров би-турбо редови 6-цилиндров двигател с повече от 500 к.с. успя да победи Tesla Model 3 Performance.


BMW M3 vs Tesla Model 3


Надпреварата беше организирана от екипа на YouTube-канала Carwow, като на старта застана още един спортен автомобил с двигател с вътрешно горене. Това е Audi RS 5 с неговия V6 с 450 к.с., което обаче така и не успя да се пребори с другите две машини и остана на последно място във всички изпитания.

Технически характеристики:

BMW M3 Competition - 6-цилиндров, редови, би-турбо мотор, задвижване на четирите колела, 510 к.с., 650 Нм, 1780 кг.

Tesla Model 3 Performance - два електромотора, задвижване на четирите колела, 460 к.с., 640 Нм, 1860 кг.

Audi RS 5 - 2,9-литров V6, задвижване на четирите колела, 450 к.с., 600 Нм, 1740 кг.



Състезанието показва, че BMW M3 Competition все още не е казало последната си дума. А неговият производител разработва още по-мощна и по-лека версия – CS, която обещава да бъде още по-свирепа. В същото време обаче дори спортните коли с ДВГ изглежда обречени на изчезване в близко бъдеще. Audi RS 3, например, изживява последните си години, преди завинаги да загуби легендарния 5-цилиндров мотор, който се радва на отлична репутация.

0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Какви 10 години бе умник? Я изброй 10 модела електромобили отпреди 10 години? Първият смислен електромобил беше Тесла модел S и неговото производство започна 2012 година - точно преди 10 години. Не знам как тогава са водени подобни спорове преди 10 години? Автомобилостроенето е тромава структура и 10 години са на практика нищо. Да се сещаш за кардинални промени, които са се случили през последните 10 години? А виж какво стана с електромобилите за 10 години?
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    7-ми, тази мантра вече колко години я слушаме? 10 поне. Че то още малко ще станат "пълнолетни" ти за бебешки стъпки говориш. Не съм убеден, че в близко бъдеще ще има пробив при батериите, на постижима цена.
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 2 години )
    И последно какво казваш, че не ти се разбира?Електричките бъдещето ли са на спорта или не са? Смяташ ли, че не могат да вдигнат мощността повече отколкото на това BMW и дори да свалят теглото с времето? В крайна сметка това са последните издихания за оптимизация на ДВГ и нямат много полезни ходове, докато батериите за електромобили тепърва правят бебешките си стъпки и имат огромен потенциал за развитие за мощност, тегло, обем и време за зареждане.
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всъщност конете са закръглени и Tesla има 457 коня. А знаем, немците обичат да послъгват, за да влязат в нормите и нарочно казват по-малко коне, но на диностенд излизат повече. Всъщност лошо няма и победата си е честна. Ако от Тесла решат могат да вдигнат мощността на модел 3, но надали ще го направят, защото лансират продажбите на модел S, като най-бързият автомобил. От друга страна, Тесла модел S се справя почти три секунди по-бързо на четвърт миля и ако свалят 3 десети няма грижа.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Относно конете (или по-научзно киловатите) - без значение дали идват от ДВГ, газотубинен или екетрически мотор все са еднакви. Разликата е от една стреана как ще ги сложиш на пътя особено в началото - тук с близки тегла и 4х4-та. И от друга как ще достигнеш оптимални обороти - в случая ДВГ не отстъпва на електричката.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до 1 ( преди 2 години )
    Но когато Тесла S Plaid с 1000 коня дава време на писта колкото М5 с 400 коня по-малко пак беше електричките са бъдещето и в спорта. А когато изостава (може би) с 50 коня тогава е ами нормално да падне.
  • #3
    6 rate up comment 6 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    КОй знае каквва тесла и от коя година са ползвали и с какъв софтуер! Както и да е, това е последния напън на ДВГ, а електрическите тепърва започват....
  • #2
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Tesla 3 performance e 513 коня не 460.
  • #1
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Кола с повече к.с. и Нм бие такава с по-малко. Тук изненада няма. Изненадата е, че електромобил с практически същите характеристики тежи само с 80 км. повече от БМВ-то и то без да използва карбонови части. Най-вероятно с един софтуерен ъпдейт могат да го направят по бърз, макар и само за едно драг състезание.