IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW M3 преподава урок на Tesla Model 3

Електричеството невинаги печели (ВИДЕО)

Все по-често се чува мнение, че електромобилите нямат конкуренция при стартиране и няма как да бъдат победени на драг. Това отчасти е вярно, защото има спортни автомобили с термични двигатели, които все още не са казали последната си дума. Такъв е случаят с BMW M3 Competition, което със своя 3,0-литров би-турбо редови 6-цилиндров двигател с повече от 500 к.с. успя да победи Tesla Model 3 Performance.


BMW M3 vs Tesla Model 3


Надпреварата беше организирана от екипа на YouTube-канала Carwow, като на старта застана още един спортен автомобил с двигател с вътрешно горене. Това е Audi RS 5 с неговия V6 с 450 к.с., което обаче така и не успя да се пребори с другите две машини и остана на последно място във всички изпитания.

Технически характеристики:

BMW M3 Competition - 6-цилиндров, редови, би-турбо мотор, задвижване на четирите колела, 510 к.с., 650 Нм, 1780 кг.

Tesla Model 3 Performance - два електромотора, задвижване на четирите колела, 460 к.с., 640 Нм, 1860 кг.

Audi RS 5 - 2,9-литров V6, задвижване на четирите колела, 450 к.с., 600 Нм, 1740 кг.



Състезанието показва, че BMW M3 Competition все още не е казало последната си дума. А неговият производител разработва още по-мощна и по-лека версия – CS, която обещава да бъде още по-свирепа. В същото време обаче дори спортните коли с ДВГ изглежда обречени на изчезване в близко бъдеще. Audi RS 3, например, изживява последните си години, преди завинаги да загуби легендарния 5-цилиндров мотор, който се радва на отлична репутация.

0 от 500
  • #39
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Край ама на ДВГ ( преди 2 години )
    Така е! 50 литра нафта имат енергийна стойност 500 киловатчаса. Батерията на Тесла модел Х тежи 600 кг и може да с храни само 100 киловатчаса - пет пъти по-малко енергия. Само че този 2,5 тона SUV, може да измине над 600 километра градско с тези 100 киловатчаса, а подобен дизелов SUV я измине 500 км градско с 500 киловатчаса, я не.
  • #38
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Е защо тези евтини въглеводороди произвеждат толкова скъпа електрическа енергия? Защо с навлизането на възобновяемите източници, цената на енергията падна, а с поскъпването на газа, цената на електрическата енергия се изстреля нагоре? Газът не е ли въглеводород? Бензинът с колко поевтиня през последните няколко месеца, колко по-евтино ти е да напълниш тези 50 литра нафта?
  • #37
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Начало ( преди 2 години )
    Хайде на евтините въглеводороди дизела само за 3 лева, газта без пари за 1.60 а метана и той на символична цена от 2.90 такива ниски цени не сме си и мечтали
  • #36
    3 rate up comment 2 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    До Начало. Със затварянето на въглищните и газовите тецове. Ще ти стане ясно къде са евтините въглеводороди. ТЕЦ в момента дават над 50% от тока ти. Света не може да се лиши от петрола и въглищата освен ако не го направят всички. Такова еденство вече не се забелязва. Напротив готови са да се замеряят с ядрени ракети.
  • #35
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Mpower си е mpower
  • #34
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Начало ( преди 2 години )
    Стига с тия простотии къде се намираш да вземем и ние евтини въглеводороди ако случайно не си разбрал петрола е над 100 долара за барел което е много скъпо и няма прогнози скоро да поевтинее значително дори преди войната беше над 90
  • #33
    4 rate up comment 3 rate down comment
    BENZIN ( преди 2 години )
    Тетка Вуна, стига се обяснява, стига. Разбрахме, не знаеш къде се намираш.
  • #32
    4 rate up comment 3 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    В един резервоар с 50 литра дизел има повече енергия в батерия от 1т. За това танк на батерии няма да има никога.Войната - тази между Русия и САЩ, а не тази между Русия и Украйна отлага масовото навлизане на ел. коли. Производители и журналисти не могат да вземат завоя от днес за утре и още си хвалят бездимното бъдеще, но реалността е друга. На планетата още дълго ще се дими и дано да не във формата на гъби.
  • #31
    4 rate up comment 4 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    Ел колите идваха за да се пази климата. Колите да са с кратък живот -т.е. да са малко и скъпи. Да няма трета - пета употреба и коли по 1000 лв.Третата световна война е в ход - икономическа и политическа. Нито на Русия нито на Сащ нито на ЕС нито на Китай вече им е до климата. Никой няма да се лиши от по-евтината енергия от въглеводороди за да пазел климата, защото утре този дето не го направи ще го удуши икономически а после и военно.Ел колите са забавни НО масовото им идване се отлага.
  • #30
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Бензинчо, на мама ( преди 2 години )
    Така е. Само за миналата година Тесла 9 пъти вдигна цените, дори когато цените на материалите падаха и по този начин си увеличи печалбата. Увеличението дойде на фона на ограничените производствени възможности съчетани с огромно търсене, което натрупа заявки за една година напред и Тесла се опита да ги намали като увеличи цените, но опита излезе "неуспешен". Заявките продължиха да се трупат въпреки високите цени. Но въпреки увеличението, Tesla пак е по-евтина от BMW-то с 45 000лв