Съвременни двигатели с турбокомпресор и директно впръскване на горивото консумират голямо количество масло, което при по-сериозни натоварвания излиза през турбината и буталните пръстени. Дори новите агрегати изискват редовно добавяне на смазка.
От водача се изисква да проверява нивото на маслото ежеседмично, но не всеки знае как да го направи правилно и отлага доливането. В резултат на това нивото на двигателното масло може да падне катастрофално, което ще доведе до "маслен глад".
Как да проверяваме правилно нивото на маслото в двигателя? (ГАЛЕРИЯ):
Двигателите с турбокомпресор с високо натоварване консумират най-много масло. При пикова тяга турбината достига праг от 20 000-30 000 оборота и изисква голямо количество смазване. Поради тази причина при спортен стил на шофиране маслото изчезва значително по-бързо. При активно шофиране производителите на двигатели с турбокомпресор препоръчват доливане на картера с литър масло на хиляда километра.
Според стандартите на производителите за най-разпространените 1,6-литрови бензинови агрегати, консумацията на масло в района на 0,5% от потреблението на бензин се счита за нормална. По този начин, ако годишният пробег на автомобила е 15 000 км, водачът трябва да добавя масло в размер на половин литър всеки месец, което е приблизително 0,4 литра на 1000 километра.