Колко време може да се долива масло в двигателя и колко опасно е това да се прави постоянно? Ето едно мнение на експерти от изданието Carsweek, които посочват причините, поради които подобно действие не помага особено и дори пречи.
Първото, което трябва да се знае е, че е напълно в реда на нещата дори съвременен двигател да гълта масло. Това важи особено за турбомоторите. За добро смазване на всички елементи в системата се получава повишено налягане. Така маслото попада в горивната камера, където изгаря.
Ако трябва да бъде посочено количество, то тогава за 1000 изминати километра нормалният показател на загуба на масло е до 0,6% от консумираното гориво. В тези случаи, ако нивото на маслото е под минимума, отбелязан на пръчката, е напълно нормално да се долее.
Ако обаче разходът на смазка е по-голям, тогава обичайното доливане може не само да не поправи ситуацията, но и да я влоши. В такива случаи експертите съветват да се източи напълно маслото и да се търси проблемът, заради който то изчезва.
При продължително поддържане на необходимото ниво чрез добавяне на масло, тогава тази част от смазката, която вече е изразходвала своя ресурс и просто няма къде да отиде. В този случай това може сериозно да навреди на двигателя. Най-често масленият филтър се запушва, което води до „маслен глад“ и произтичащите от това тежки последици.