IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасно ли е постоянното доливане на масло в двигателя

Не е нужно това да се прави постоянно, за да може моторът да работи добре

Колко време може да се долива масло в двигателя и колко опасно е това да се прави постоянно? Ето едно мнение на експерти от изданието Carsweek, които посочват причините, поради които подобно действие не помага особено и дори пречи.


масло


Първото, което трябва да се знае е, че е напълно в реда на нещата дори съвременен двигател да гълта масло. Това важи особено за турбомоторите. За добро смазване на всички елементи в системата се получава повишено налягане. Така маслото попада в горивната камера, където изгаря.

Ако трябва да бъде посочено количество, то тогава за 1000 изминати километра нормалният показател на загуба на масло е до 0,6% от консумираното гориво. В тези случаи, ако нивото на маслото е под минимума, отбелязан на пръчката, е напълно нормално да се долее.

Ако обаче разходът на смазка е по-голям, тогава обичайното доливане може не само да не поправи ситуацията, но и да я влоши. В такива случаи експертите съветват да се източи напълно маслото и да се търси проблемът, заради който то изчезва.

При продължително поддържане на необходимото ниво чрез добавяне на масло, тогава тази част от смазката, която вече е изразходвала своя ресурс и просто няма къде да отиде. В този случай това може сериозно да навреди на двигателя. Най-често масленият филтър се запушва, което води до „маслен глад“ и произтичащите от това тежки последици.

0 от 500
  • #10
    9 rate up comment 0 rate down comment
    италианка ( преди 7 месеца )
    А ако капе отдолу пак ли трябва да доливам??
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Почнах да се притеснявам, че моя двигател на гори масло.
  • #8
    32 rate up comment 5 rate down comment
    //// ( преди 7 месеца )
    Опасно ли е да се четът така написани статии? ДА!!!
  • #7
    1 rate up comment 11 rate down comment
    дидо ( преди 7 месеца )
    Двигателят започне ли да гори много масло това говори че е износен и подлежи на ремонт.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    еди кой си ( преди 7 месеца )
    С един простичък анализ на маслото може да се определи състоянието на дизеловия търбо мотор и така да се прецени какво да се направи. Долива се масло ако се налага особено в случай че TBN индекса и вискозитета на маслото е извън нормите. Ако дюзите не работят добре горивото попада в маслото и влошава вискозитета и ТБН на маслото. Ако Турбото е с кофти лабиринти или мотора е износен тогава пропуска газове и повишава ТБН на маслото.Тогава ремонт а не диливане.
  • #5
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Вин ( преди 7 месеца )
    Не ми се е случвало, автомобил да гори масло, че да се налага доливам. Дори да намалява леко, остава между нивата на щеката. Имал съм десетина коли, нови и втора ръка, дизел и бензин и споделям от личен опит!
  • #4
    13 rate up comment 12 rate down comment
    майстор ( преди 7 месеца )
    до 1 Един двигател тръгнал ли е да кльопа масло, отишъл си е. Повредата не подлежи на отстраняване. Все едно да отстраниш повредата на баба ти.
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    al ( преди 7 месеца )
    Лелеее ега ти глупостите! Как ще разбереш че харчи като не доливаш?
  • #2
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Евала! ( преди 7 месеца )
    И как ще отстраниш конструктивните проблеми с високия разход на масло на маса мотори /предимно бензинови/на ФВ, БМВ и Мерцедес?
  • #1
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ами, правилно! Като ти кльопа масло, отстрани повредата! По-евтино и безопасно е. Знам, че има хора, които едвам свързват двата края, ама е по-добре да имаш читав двигател, отколкото да останеш без такъв.