Съвременни двигатели с турбокомпресор и директно впръскване на горивото консумират голямо количество масло, което при по-сериозни натоварвания излиза през турбината и буталните пръстени. Дори новите агрегати изискват редовно добавяне на смазка.
От водача се изисква да проверява нивото на маслото ежеседмично, но не всеки знае как да го направи правилно и отлага доливането. В резултат на това нивото на двигателното масло може да падне катастрофално, което ще доведе до "маслен глад".
Как да проверяваме правилно нивото на маслото в двигателя? (ГАЛЕРИЯ):
Невъзможно е да се измери нивото на маслото на студен двигател след дълъг престой. Факт е, че при охлаждане маслото се свива малко, намалявайки по обем. Освен това то напуска системата за смазване и се събира в картера. Затова е най-добре да проверите нивото на маслото след пътуване. Изключвате запалването, отваряте капака и изчаквате няколко минути, докато пръчката изстине и маслото по стените се събере в картера.
Трябва обаче да сте внимателни, защото в двигателното отделение има много горещи части, които не трябва да се докосват с ръка. Най-добре е да се въоръжите с парцал или ръкавици и да вземете сондата с тях.