Съвременни двигатели с турбокомпресор и директно впръскване на горивото консумират голямо количество масло, което при по-сериозни натоварвания излиза през турбината и буталните пръстени. Дори новите агрегати изискват редовно добавяне на смазка.
От водача се изисква да проверява нивото на маслото ежеседмично, но не всеки знае как да го направи правилно и отлага доливането. В резултат на това нивото на двигателното масло може да падне катастрофално, което ще доведе до "маслен глад".
Как да проверяваме правилно нивото на маслото в двигателя? (ГАЛЕРИЯ):
Синтетичното масло има тенденция да пълзи нагоре по пръчката, което нарушава точността на измерването. Затова и самата пръчка трябва да бъде извадена и избърсана с чиста кърпа. След това пръчката се прибира в двигателя и след няколко секунди можете да я издърпате отново и да наблюдавате нивото.
Правилното ниво е, когато следата от смазката е приблизително в средата на измервателната платформа. Разстоянието от горната част до дъното е еквивалентно на около 1 литър течност. Ако маслото е спаднало до минималната маркировка, тогава е необходимо да добавите половин литър, за да върнете нивото към нормалното.