IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Group откри измамници, активиращи скрити функции на автомобилите му

Проблемът се е появил след изтичане на информация от дилърите

Най-големият автомобилен производител WV Group се опитва да се противопостави на опитите за активиране на скрити функции на модели на Volkswagen, Audi, Soda, Seat, Lamborghini и Porsche, съобщава германското издание Automobilwoche. 


Volkswagen


Под скрити функции се има предвид тези системи на автомобила, които не са посочени в конкретна версия на модела, както и в документите за верифициране. Те обаче са заложени в самото превозно средство, като не са активни. В последно време обаче се оказва, че неизвестни трети лица използват незаконно достъп до сервизна информация на производители и самостоятелно променят софтуера на колите.

Проблемът се е появил, след като е изтекла информация от някои от дилърите на марките на WV Group. Оказва се, че срещу малка такса хакерите могат от разстояние да увеличат мощността на агрегатите и да променят настройките на скоростните кутии.

Освен това, измамниците успяват да активират при колите от базово и средно нива на оборудване функции, които са достъпни само за топ-версиите на съответния модел. Така те трупат пари на гърба на компанията, която на свой ред понася финансови загуби.


0 от 500
  • #27
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Като ИТ мога да кажа че е много по-трудно да поддържаш версии за всички възможни комбинации на оборудване от колкото да имаш 1 и да пускаш и спираш опции. Същото важи за кабелните снопове. Разликите са само в хардуера. И то ако е скъп. Така че радвайте се защото иначе колите щяха да са още по-скъпи и сложни.
  • #26
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всички го правят откакто всичко е електронно. Повечето коли излизат със софтуер за всички възможни екстри, само нямат превключвателите. Сега когато е на тъч скрийн е още по-лесно. Открай време Шкодите така получаваха екстри които дори не можеш да си поръчаш. На базово Мондео III само му слагаш волан от Титниум-ка и получаваш круз контроли, тип троници и други. В момента само ти трябва най-големия инфотейнмън и да ти мине гаранцията.
  • #25
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Гаргамел ( преди 2 години )
    Ама че поучителни коментари, ама никой не е чел поне една глава от маркетинга..., Работех като дизайнер в отдел маркетинг, идва заявка за машина 1000W, обаждам се ...ние имаме 800, шефа...пиши на 800...1000, е? Клиента като си я купи Колко мощност законно да ползва???
  • #24
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Пежото ( преди 2 години )
    Не само VW. На времето така измамих Пежо. Имах 307. Оказа се, че си има вградено всичко за круйз контрол - прекъсвачи, кабели, софтуер. От китайците си взех една ръчка за двадесетина лева. Сложих я, а един приятел с кабел активира софтуерът. Цялата информация я имаше по форумите. Голям кеф е това круйз контрола.
  • #23
    31 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако колата е на сплащане бате, мога да ги разбера. Но ако си е моя, ще я правя каквото си искам!
  • #22
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Волксвагина ( преди 2 години )
    Не че нещо, ама не са ли те самите измамници, предлагайки коли с функции, които просто са заключени? Представете си да си купите кола с определени параметри и впоследствие да научите, че някой друг си е купил същия модел с малко по-ниски параметри, но за без пари е отключил повече екстри дори и от вашия модел? Просто трябва изобщо да не съществуват в определения автомобил с определеното ниво на оборудване и готово! Не е виновен този, който яде баницата, а този, който я дава. :)
  • #21
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Аих сезаих фюраих!! ( преди 2 години )
    Германски алчни нацита, евала на хакерите!!
  • #20
    24 rate up comment 0 rate down comment
    psb ( преди 2 години )
    А пък ако чак сега са се усетили че се променят мапингите на впръскването, значи са много ***. В ценовата им листа една и съща кубатура двигател поне с три нива на мощност и по 2000 лв разлика. Кой ще им ги плаща на тия...
  • #19
    18 rate up comment 0 rate down comment
    psb ( преди 2 години )
    Как ги не е срам. Не стига че са направили страхотни икономии от мащаба, като влагат едни и същи компоненти във всички марки и модели. Отделно дето разработват и поддържат само една версия на софтуера за всеки кимпонент. Пък и после искат пари за всичко. За всяка пиклива натройчица да им кихнеш по 100 лв в сервизченцето.
  • #18
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Teo ( преди 2 години )
    И откриха топлата вода.. хаха