IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Group откри измамници, активиращи скрити функции на автомобилите му

Проблемът се е появил след изтичане на информация от дилърите

Най-големият автомобилен производител WV Group се опитва да се противопостави на опитите за активиране на скрити функции на модели на Volkswagen, Audi, Soda, Seat, Lamborghini и Porsche, съобщава германското издание Automobilwoche. 


Volkswagen


Под скрити функции се има предвид тези системи на автомобила, които не са посочени в конкретна версия на модела, както и в документите за верифициране. Те обаче са заложени в самото превозно средство, като не са активни. В последно време обаче се оказва, че неизвестни трети лица използват незаконно достъп до сервизна информация на производители и самостоятелно променят софтуера на колите.

Проблемът се е появил, след като е изтекла информация от някои от дилърите на марките на WV Group. Оказва се, че срещу малка такса хакерите могат от разстояние да увеличат мощността на агрегатите и да променят настройките на скоростните кутии.

Освен това, измамниците успяват да активират при колите от базово и средно нива на оборудване функции, които са достъпни само за топ-версиите на съответния модел. Така те трупат пари на гърба на компанията, която на свой ред понася финансови загуби.


0 от 500
  • #37
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Оги ( преди 2 години )
    Не моа, ша пусна сълза за ваг групата.
  • #36
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Ваксата ( преди 2 години )
    Германците да най-простата нация..,факсинираха 85-90% от население 85 милиона. Държавата ги скубе за всичко каквото си помислите, а те всички вярват на това което каже телевизора. Олаф Шолц ще му заповядат да приеме задължителна Факсинация края на годината.
  • #35
    49 rate up comment 7 rate down comment
    хаха ( преди 2 години )
    Кола, със заключени екстри - 50 000.Същата кола, с отключени екстри - 75 000. Дали производителя не е този, който *** ?
  • #34
    54 rate up comment 5 rate down comment
    hahaha1 ( преди 2 години )
    Кои са измамниците се пита обаче? Дали не са тия дето продават едно и също нещо на двойни цени заради 2 реда код в софтуера ?
  • #33
    24 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Заслужават си го.
  • #32
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Ники ( преди 2 години )
    Към 36Човека е писал за Firmware ,а не за Hardware.Хора първо четете и после пишете.Много хейт,много чудо.Моята кола е на 9 години и ходих при един човек който ми отключи 6 екстри.Теглил,релси,ILS и т.н. са Hardware.По принцип не пиша където и да било,но като има прости хора,то такава и държавата.Ако нямаш подгреващи реотани на седалките,как ще се активират да ти греят?Купи си "банско чудо" намек си руйно вино и гледай капките.
  • #31
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Смех ( преди 2 години )
    Какво означева бедни, огорчени от живота мишки? Ако човек, който си е купил втрора ръка автомобил минимум 3-та употреба, реши да си го направи с всички екстри, никой не може да му каже копче.Не става въпрос за колите втора ръка в БГ. Тук инвеститорско плъхче се говори за нови автомобили, предимно по Швайцарско, дето викат сърбете с увеличена мощност и пуснат круиз контрол (автопилот).Колите са втора ръка от VW и до 3 или 5 годишни.За 3 годишните печели делата концерна, за 5 годишните клиента.
  • #30
    14 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Петърчо, може ли от разстояние да ми активираш релси на покрива, LED фарове, 12 инчов диспплей и теглич? Предварително благодаря! ;)
  • #29
    2 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колко бедни, огорчени от живота мишки има в БГ...Всеки компонент, вложен в колата, има 2 "цени": цена за производство и цена за разработка. При много от тях цената на разработката надхвърля другата, понякога с много. Когато бедната мишка си "разреши" някоя функция, тя плаща производствената цена, но не и цената за разработка. Сега ще го обясня като за бедна мишка: когато редиш тухли с хоросан на строежа, все едно инвеститора да ти плати материалите, но не и надницата.
  • #28
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Карал съм Ситроен ZX там се бяха опитали да го избегнат това. За това колата беше с 1 или 2 аксесоарни ремъка и имаше над 4 комбинации от ремъци. Ако ти се скъса може да се окаже ходене по мъките докато намериш твоя. Имаш само една маркировка на калника за индикация, но не рядко е пребоядисана или ръждясала.