Когато става въпрос за намаляване на парниковите газове от пътнически превозни средства, електрификацията изглежда като чудесно решение. Проучване на Университета в Мичиган показва, че за да има по-голям ефект от нея, производители трябва да се съсредоточат върху конкретен сегмент на пазара.
Най-подходящи в случая изглеждат именно любимите на милиони американци пикапи. Тези практични автомобили вършат чудесна работа, но имат един основен недостатък – харчат много гориво и съответно отделят повече вредни емисии. И дори хибридните предложения на някои производители не успяват да компенсират това.
По тази причина учените смятат, че ако фокусът бъде насочен върху превръщането на пикапите в сегмент от изцяло електрически превозни средства, това ще има и най-голям ефект върху парниковите газове.
Според проучването на Университета в Мичиган, електрическите седани, джипове и пикапи имат 64% по-ниски емисии в сравнение с еквивалентните им модели с двигатели с вътрешно горене в САЩ. А това означава, че независимо от сегмент на превозното му средство, неговото преминаване към електрическо задвижване ще има трайно въздействие върху околната среда.
„Замяната на седан с двигател с вътрешно горене с електрически седан спестява 45 метрични тона еквивалент на въглероден диоксид. При SUV-моделите този показател е 56 метрични тона, а при пикапите – 74 метрични тона“, посочват авторите на изследването.
Това означава, че замяната на един пикап с вътрешно горене с електрическа версия ще има най-голям ефект върху въглеродните емисии сравнение с други превозни средства. И ако се отчитат предпочитанията на американците и нарастващото търсене на пикапи на ток, именно този пазар може да помогне за рязко намаляване на вредните емисии.