IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическите пикапи могат да спасят планетата

Проучване показва огромните ползи от преминаването на ток на моделите от този клас

Когато става въпрос за намаляване на парниковите газове от пътнически превозни средства, електрификацията изглежда като чудесно решение. Проучване на Университета в Мичиган показва, че за да има по-голям ефект от нея, производители трябва да се съсредоточат върху конкретен сегмент на пазара.


пикапи


Най-подходящи в случая изглеждат именно любимите на милиони американци пикапи. Тези практични автомобили вършат чудесна работа, но имат един основен недостатък – харчат много гориво и съответно отделят повече вредни емисии. И дори хибридните предложения на някои производители не успяват да компенсират това.

По тази причина учените смятат, че ако фокусът бъде насочен върху превръщането на пикапите в сегмент от изцяло електрически превозни средства, това ще има и най-голям ефект върху парниковите газове.

Според проучването на Университета в Мичиган, електрическите седани, джипове и пикапи имат 64% по-ниски емисии в сравнение с еквивалентните им модели с двигатели с вътрешно горене в САЩ. А това означава, че независимо от сегмент на превозното му средство, неговото преминаване към електрическо задвижване ще има трайно въздействие върху околната среда.

„Замяната на седан с двигател с вътрешно горене с електрически седан спестява 45 метрични тона еквивалент на въглероден диоксид. При SUV-моделите този показател е 56 метрични тона, а при пикапите – 74 метрични тона“, посочват авторите на изследването.

Това означава, че замяната на един пикап с вътрешно горене с електрическа версия ще има най-голям ефект върху въглеродните емисии сравнение с други превозни средства. И ако се отчитат предпочитанията на американците и нарастващото търсене на пикапи на ток, именно този пазар може да помогне за рязко намаляване на вредните емисии.

0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Така е, но някои надишани с отровните изпарения на ДВГ ще им трябва време, за да им се избистри мозъка и да го разберат.
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Ш'Минтирит ( преди 2 години )
    Точно заради големите батерии, пикапите имат много по-голям обхват с едно зареждане отколкото леките автомобили и се налага да бъдат зареждани по-рядко. И точно пикапите, много по-бързо си връщат инвестицията само от спестеното от гориво.Тези 200 км ежедневно, за които говориш, при разход 25 на сто са 50 л. / ден. Това са 18 000 литра год. За 8 г. гаранция са 146 000 литра гориво. Дори при американските цени, това е цената на няколко пикапа минала през резервоара, ауспуха и портфейл ...
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    PLAID ( преди 2 години )
    #8 Точно обратното - обикновеният бачкатор с работната версия на Chevy Silverado Electric няма да търси ток по обекти и няма да разпъва макари, защото отзад на борда има контакти на 110/220 волта да си захрани цялото оборудване, всичките машини, каквито изходи имат всички електрически пикапи на пазара. Отделно Шевито е с 200 кВтч батерия, което значи 2 дизелови генератора от камион с големината на 2 хола. ПАК не си разбрал. Слаб 2! Сядай!
  • #8
    2 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Да точно "ред нека" ще хукне да си купува джендърско превозно средство за кефа на зелените терористи - представям си обикновени бачкатор как търчи с кабела. Да не говорим, че точно пикапите ще имат нужда от огромни батерии, което значи адско поскъпване...
  • #7
    13 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 години )
    #6, само *** опорки ползваш... Никой няма да кара хора с ниски доходи да купуват 10 пъти по-скъпа кола.И в никой град в света няма да има нужда да се зареждат 2 милиона автомобила едновременно.Нашата електричка със супер малка батерия я зареждаме веднъж седмично за 3 часа на бавно зарядно... Ако караш повече (по 20-30-50 км на ден) градско с кола с по-голяма батерия, ще я пуснеш през нощта да се зареди и ще е готова за повече от седмица напред. Само глупости пишете, дето не разбирате.
  • #6
    0 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Супер. Представям си колко ще са щасливи хората в САЩ да сменят пикап за примерно 2000$ с такъв за 20-30000$ и да могат да карат по 200-300км между зареждания по няколко часа. Тъй де, там хич не е пълно с хора, които толкова минават всеки ден за работа... А нещо японците не бяха ли казали за новата кола на 5г спрямо карана 15? Електроенергия дали ще има да се зареждат примерно 2 000 000 електромобила едновременно в голям град плюс другата консумация? Толкова зарядни станции и по улиците?
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе той и супермен можеше да спаси света, ама му взеха телевизионото шоу и го дадоха на други реалитита, щото по добре продавали начин на мислене на масата чрез тях :)
  • #4
    15 rate up comment 5 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Така е промишлеността на САЩ замърсява цялата планета за това Китай отделя 3 пъти повече емисии СО2 а на глава от населението Русия не е много по-назад но нейните емисии не замърсяват важното е злоба и плюене да има
  • #3
    4 rate up comment 6 rate down comment
    д-р.Куртев ( преди 2 години )
    А колко пикапа се равняват на един кораб ?
  • #2
    11 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Те така спасяват планетата, че още горят нефтените кладенци в Ирак, след тяхното спасение. Където минат и трева не никне. Карат пикапи по 1000 коня, а иначе натискат Европа да намалят вредните емисии. Котират пасаторите, за да намалят поне малко от вредните емисии от промишлеността им, която замърсява цялата планета. Излязоха от всички споразумения за климата, а иначе се правят на големите спасители. Пречат им дизелите на Фолксваген, а иначе карат камиони за градски коли. Толкова ли сте слепи.