IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европа готви удар срещу хибридите

Системата за тестове на вредните емисии и разхода ще бъде променена

Европейският съюз настоява за още по-екологични хибридни (plug-in) автомобили и за да го постигне,, ще промени начините за изчисляване на техните вредни емисии (CO2), съобщава агенция Reuters.


вредни емисии


Новите правила ще влязат в сила през 2025 година, като ще бъдат променени тестовете за хомологация на съответните модели и така те ще трябва да трябва да постигнат резултати, по-близки до тези, които се отчитат при реална употреба. В случая идеята на властите в ЕС е да се промени така наречения „коефициент на полезност", тоест да се промени средната употреба на енергия в електрически режим, изчислена в реални условия.

Как ще стане това? В момента системата, използвана от производителите, е така наречената WLTP (Worldwide Light Vehicles Testing Procedure). При нея за изчисляване на емисиите се опитва да вземат предвид навиците на шофьорите - като изминатите разстояния, средната скорост и вида на пътищата, по които пътуват, а също така и процента на използване в електрически режим на plug-in хибридните автомобили.


вредни емисии


Този начин е по-ефективен от по-рано използваните, но все още не е напълно задоволителен, сочат проучвания. Последното е на неправителствената организация Международен съвет за чист транспорт (ICCT), като изградено на извадка от данните на 100 000 автомобила.

Този анали показва, че системата WLTP не дава правилни резултати, особено когато става дума за хибридни автомобили, защото техните шофьори са склонни да използват предимно двигателя с вътрешно горене и съответно да зареждат батерията по-рядко. Така plug-in технологията не се използва по предназначение, като това важи с най-голяма сила за служебните автомобили, към които обикновено е прикрепена и карта за зареждане на гориво.


вредни емисии


Според представител на властите в ЕС, цитиран от Reuters, идеята е тестовете да бъдат интегрирани с бордовите показатели за разход, като това ще влезе в сила още през тази година. Предложението е в процес на обсъждане, като в него трябва да се включи и работната група, състояща се от представители на автомобилната индустрия, политици и потребителски организации.

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Сали ( преди 2 години )
    Всичко е ЛОБИ !!!!
  • #13
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Наката ( преди 2 години )
    До N14 Вярно,но нали се сещаш ,че тия спортни автомобили или поне по-скъпите и с повече вредни емисии се карат от същите тия бетери ,които измислят правилата. Т.е. срещу себе си никога няма да създадат закон. Идеята е те да продължат да си карат техните коли и да живеят луксозния си живот, а ти,аз и всички други като нас да вървим пеша. Абе ако може направо да ни няма. Да не замърсяваме, ама само ние . Не те. Както между другото вече две години се вижда ясно....
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    разбирачите пак ревете срещу ес, но ес кога точно ще фалира? ами сащ?
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Сашо ( преди 2 години )
    ХМ, патента е на Нисан. В момента в Япония се продават много малко нисани, които не са с такава технология. Разхода е много много нисък. Нисан много се гордеят с технологията, казват, че по този начин са увеличили ефективността на ДВГ от25% на 35%. Аз карам такъв Нисан. Обаче за мен тази технология е малко безмислена, малко в 12 без 5. Електрическият Нисан комбиниран със слънчеви панели на покрива на къщата е оптимално решение. Особено за Япония, където никой не кара на дълъг път.
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Еко Талибан ( преди 2 години )
    Трябва компютрите да могат да трупат тотален разход на гориво за живота на МПС-то, след което от ГТП/TuV/MOT да събират тази информация. И на нейна база да отчитат емисиите. На всеки е ясно, че спортните автомобили да речем се управляват далеч от икономичният режим, при който се правят тестовете за разход.
  • #9
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Вътю Т. Панчев ( преди 2 години )
    А БЕ ТИЯ НЕПРАВИТЕЛСТВЕНИ ОРГАНИЗАЦИИ ЗАЩО ГИ ИМА ?? *** ОТДАВНА Е ВРЕМЕ ДА БЪДАТ ИЗЧЕГЪРТАНИ
  • #8
    47 rate up comment 8 rate down comment
    На Грета баща й ( преди 2 години )
    Направо спирайте колите от движение и ни върнете в 18ти век. Всичко рязко ще позеленее и никой и нищо няма да пречи на Грета да си пие лекарства на спокойствие.
  • #7
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Решение ( преди 2 години )
    Някои зареждаеми хибриди главно новите на Мерц са с такъв пробег че още малко може да минат за електромобил с ДВГ удължител и достигат 100км пробег по WLTP
  • #6
    30 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На тея брюкселски зелки нещо логиката им тотално издиша. За какво им е на хората да дават пари за плъгин хибрид, като не го зареждат. Нали това е целта на занятието да караш из града на ток и в същото време, като решиш да тръгнеш на дълъг път да не си зависим от зарядни и да чакаш да ти се зарежда батерията, а да ползваш ДВГ, но вече извън града. Това е важното, но тези ****оти пак са замислили някакви простотии и пед*лски изпълнения. Писна ми вече от тоя еврог*йски съюз. Само простотии!
  • #5
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ЕК освен да се простреля сама в главата няма какво друго да направи - всичко се налага насилтвено. Махнете всички бенефити за тези коли и нещата ще се наредят от самосебе си. Да има макс. 5% които купуват хибриди и да ги ползват като такива, всички останали са "данъчни" тарикати. Не могат да ме убедят че 2.5т СУВ хибрид (бензин) е по ЕКО от същия модел (-3-400кг) дизел примерно.