"Зелената сделка" на ЕС вече очертава безвъзвратно пътя към отказ от двигателя с вътрешно горене и преход към електрическо задвижване - включително и за България, колкото и далечна да ни изглежда тази перспектива от гледна точка на днешния ни автомобилен парк.
Ангел Димитров, експерт Бизнес развитие зарядна инфраструктура в АВВ. Снимка ДИМИТЪР КЬОСЕМАРЛИЕВ
Но за да се случи този преход, първо трябва да се построи съответната зарядна инфраструктура. А това е нещо като омагьосан кръг: за да може да се изплати солидната инвестиция в зарядни станции, по пътищата първо трябва да има достатъчен брой електромобили, които да зареждат от тях. А за да има достатъчно електромобили по пътищата, купувачите им първо трябва да са спокойни, че зарядната инфраструктура е достатъчна.
Нидерландия - 82 602 Германия - 50083 Франция - 32287 Италия - 22471 Австрия - 9353 Полша - 3674 Унгария - 2259 Чехия - 1424 Словакия - 1261 Словения - 1164 Хърватия - 918 Румъния - 737 България - 368 Данни ЕFAO |
Какви са основните предизвикателства при създаването на тази инфраструктура, какви нови технологии навлизат в нея и как се променят цените на апаратурата напоследък - по тези въпроси разговаряхме с Ангел Димитров, eксперт Бизнес развитие зарядна инфраструктура в АBB, световния пазарен лидер в този сегмент. Разговорът бе част от конференцията Bloomberg Tech21: CarTech.
8 ключови въпроса за зарядната мрежа в България (ГАЛЕРИЯ):
"Точно така, в момента имаме над 2400 служители тук, разпределени в четири поделения. Основно произвеждаме електрически компоненти за наши продукти, с два завода в Раковски, два в Петрич и една ремонтна база за турбокомпресори във Варна. България всъщност е основен производствен център на АВВ за Европа. Политиката на компанията е онова, което се потребява в Европа, и да се произвежда в Европа. Тенденцията е да увеличим мощностите си тук. Кога и с колко точно, вече зависи от икономическите обстоятелства".