IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

8 начина електромобилите наистина да станат екологични

Много компании само ни пращат за зелен хайвер с електрическите си модели. Но има и изключения

Covid-19 малко обърка нещата. Ако не беше той, най-вероятно думата на 2021 година щеше да е не Vax, а Greenwashing. Този термин - буквално "зелено пране" - означава фалшива или подвеждаща информация за мнимите екологични достойнства на даден продукт, услуга или компания. От година на година тази практика придобива все по-застрашителни размери: поредното доказателство, че и най-рационалната, практична и добронамерена идея за бъдещето е безсилна, когато в играта се намесят маркетинг отделите.
 
  
GM EV1
GM EV1, първият годен за масова употреба електромобил, бе посрещнат с насмешка от повечето конкуренти през 90-те. Сега същите конкуренти са превърнали електрическата мобилност в могъщ маркетингов инструмент
   
    
Вероятно ще се изненадате, но терминът съвсем не е нов. За пръв път го употреби американският природозащитник Джей Уестървелд още през 1986, по адрес на все още новата по онова време практика на големите хотели да призовават клиентите си да използват едни и същи хавлии дни наред. Практика, която, както основателно заподозря Уестървелд, имаше малко общо с грижата за природата, но много общо с желанието на хотелите да намалят разходите си.

В наши дни "зеленото пране" - или бихме могли да използваме хубавия български израз "зелен хайвер" - е все по-масово явление, което засяга всички сектори от производството на храни до телекомуникациите. Но никъде това не е толкова очевидно, колкото в автомобилната индустрия.
   
    
BMW, устойчивост, стомана
BMW непрекъснато увеличава използването на стомана, произведена с минимални емисии. Компанията не само държи на устойчивото производство, но и го изисква от всичките си доставчици. Някои се отказват
  
 
Преди петнайсетина години само няколко компании изобщо проявяваха някакъв интерес към електрическото задвижване: GM, BMW, Renault-Nissan, Mitsubishi. Останалите се отнасяха към това по-скоро с насмешка. Днес на практика няма производител, който да не е обявил курс към електрификация. "Еко", "зелен" и "устойчив" отдавна са изместили класическите мантри на този сектор като "бърз", "мощен" и "комфортен". Но, с много малко изключения, зад зелената фасада се крие непрогледно сива зона.
  
   
8 начина електромобилите да станат чисти (ГАЛЕРИЯ):

 

* Статията е отпечатана в списание Bloomberg BusinessWeek BG

 

0 от 500
  • #7
    11 rate up comment 3 rate down comment
    croth ( преди 2 години )
    Цялата статия е абсолютна глупост. Според автора ако произвеждаш кола с ДВГ не замърсяваш нищо, но ако същата тази кола е електрическа, замърсяването е страшно.Поради каква причина. Нима производството на ел. двигателя е по замърсяващо ДВГ. Аааа, батериите били причината. Защо не плачете за батериите за лап топи, телефони, часовници и хиляди други устройства с литиево-йонни батерии.
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До края ( преди 2 години )
    Тесла приключи ама някой друг път с тези високи цени на горивата, поръчки за половин година напред и тепърва започващото производство в Европа още малко ще ти повярвам че си бил фен
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Когато поскъпват горивата, ако някой си мисли че ел енергия няма да поскъпне, значи все още вярва в дядо Коледа и може да му пише писма.
  • #4
    5 rate up comment 7 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    Войната сложи край на екологията и ел колите. Опазването на атмосферата е възможно само в единен свят. Както се видя сега САЩ Русия и Китай са в тотално противопоставяне и никой няма да си жертва икномиката /респективно отбраната/ за да пази въздуха.Те готови с ядрени бомби да се замерят - ние мислехме че ще спират тецовете и колите с ДВГ да пазят въздуха.Тесла приключи. Бях им голям фен.
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Добре лъжеш къде са тези хибриди за по-малко пари от конвенционален модел бърза проверка на немския им сайт показва че Х3 бензин 180 коня е 51 Хил евро а хибрида със същия ДВГ с 180 + електромотор 110 коня е 60 Хил евро
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз също бих дал по-малко пари за хибрид вместо за дизел при еднакво ниво на оборудване. Повечето хора биха го направили. Проблема е че в случая с БМВ, изглежда че компанията не вярва в електрическото / хибридно задвижване и го прави само защото е наложително да намали глобите от ЕС. Интересно е да се види как това ще й се отрази в дългосрочен план предвид шока в цената на горивата който предстой.
  • #1
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Цялата статия силно намирисва на реклама на БМВ ;))). Редно е да споменем, че въпреки целият маркетингов напън по-горе, БМВ са по-назад с електрическото задвижване, а също и с хибридите от повечето си конглокенти. Затова продават хибриди на цени по-ниски от тези на същият модел с конвенционално задвижване, нещо което няма никаква икономическа логика, но пък стой добре маркетингово като брой продажби на по-екологични автомобили. Аз също не бих дал по-малко пари за хибрид вместо за дизел ...