IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко вдигаха най-бързите коли от бившия СССР

Споровете за максималната скорост на "Волга", "Москвич" и "Жигули" не спират и в наши дни

— И колко вдига? - този въпрос от компания момчета към собственик на нова кола в близкото минало беше напълно естествен. А да погледнеш в интериора на паркирана кола и да видиш докъде е маркиран скоростомера, се приемаше за даденост. Тогава никой не говореше за неточността на устройствата, а споровете не спират и до днес.


СССР - автомобили


Отговор на впъпроса, кои са най-бързите съветски автомобили ни дава ресурса Paradox, които направиха рейтинг на бързите съветски автомобили, използвайки паспортните им данни. В долната част на класацията се събраха бавно движещи се превозни средства: вечно запомнящите се "инвалиди" гърбавите ЗАЗ-ки, както и всъдеходите - "буханка " на УАЗ, трудно ускоряващи до 100 км/ч.

В средата на таблицата са  - УАЗ-469 (115 км/ч), ЗАЗ-968 , ГАЗ-21 "Волга", RAF-2203 "Латвия" (всички - 120 км/ч), ВАЗ-2121 "Нива" и AZLK Москвич-2137 (и двете - 130 км / ч), ВАЗ-2102 (135 км / ч) и ВАЗ-2104 (137 км / ч) и ГАЗ-3110 Волга, набирайки респектиращите 140 км / ч.

Веднага след като се появиха, Ладите започнаха да се конкурират с Волги и Москвичи, които освен със скорост се отличаваха и с добра маневреност в града. Въпреки това, класическите Лади в крайна сметка отстъпиха място на новото семейство ВАЗ с предно предаване, но над всички си остава вездесъщата "Чайка".

Разбира се, пълнотата и коректността на тази класация в детайли могат да бъдат подложени на справедлива критика, но като цяло тя отразява цялостната картина доста обективно ... Е, ако имате доказателства, че стоков "Запорожец" може да вдигне 150 км/ч, можете да оспорите този рейтинг.
 

Топ 10 на най-бързите серийни автомобили на СССР (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #15
    17 rate up comment 0 rate down comment
    2138 ( преди 2 години )
    С 2106съм вдигал 180Като стрелката отминаваше отметкатаДоколко вярно е отчитал е друг въпросОборотомера отиваше към червената зона7500-8000Москвич осмица беше бавнаКакво да искаш от 45 коняСъс запорожеца не съм запознатИначе другите си вървяхаЕстествено с подходящото задкормилно устройствоМежду другото на първата снимка е ЗИЛ не Чайка
  • #14
    1 rate up comment 12 rate down comment
    zegi12 ( преди 2 години )
    Волга ГАЗ 3110 не е съветска кола.
  • #13
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Илия ( преди 2 години )
    Аз с моята жигула на бензин по леко надолнище съм вдигал малко повече от 160.
  • #12
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Трабантът беше единственият соц автомобил, който честно си пълнеше километража и скоростта си бе наистина толкова. Останалите все им трепереха стрелките с по амплитуда 20-30 км/ч, зазката например бе разграфена до 160 км/ч, ама и с вартбургов двг не ги вдигаше.
  • #11
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Паметлив ( преди 2 години )
    Москвич 2140дефорсиран съм го пробвал на летището в Леново, в двете посоки, средно 150 по километраж, по книжка-144.Обаче дефорсирания е 68 коня, а чистия 412 е 75кс.,тоест 10% повече.
  • #10
    31 rate up comment 8 rate down comment
    До 7 и 9 ( преди 2 години )
    Имах 412 Москвич и мога да потвърдя, че вдигаше около 160-165км/чПълнеше километража и след 160 имаше едно стърчащо пинче в което спираше стрелката... И понеже някои приятели не вярваха го замерихме с един Форд, който на 150 имаше ограничител, а с Москвича си го изпреварихме спокойно. Друг е въпроса за колко ги вдигаше и как се чувства човек вътре при подобна скорост... :) Абе безгрижни години бяха...
  • #9
    28 rate up comment 6 rate down comment
    До 7 ( преди 2 години )
    Е, то и аз имах Трабант и по скоростомера вдигах над 120, може би около 130, но колко е било реално не знам, защото телефонът ми беше с шнур, стоеше си в къщи и нямаше GPS, за да проверя ;) Така че не бъди толкова сигурен, че Московецът е вдигал 160. При 120 във всеки съветски автомобил ставаше истински ад. За повече дори не ми се мисли.
  • #8
    19 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-са ми жалки комплексарите, които искат да съберат самочуствие и адреналин по пътищата застрашавайки главно живота на останалите. В повечето случаи става въпрос за психически нестабилни и дебелаци, които нямат съществени ценности в живота. Иначе, статията е предназначена за поредната доза русофобия, за да се плюят за пореден път автомобили, които са били проектирани и произвеждани преди половин век.
  • #7
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Даниел ( преди 2 години )
    Имах Москвич 412 вдигаше 160км.ч.
  • #6
    30 rate up comment 5 rate down comment
    Бат Рамбо ( преди 2 години )
    Това бяха велики спорове едно време. Лада срещу Москвич. Ама накрая само Фиата си пълнеше километража.