В съвсем близко бъдеще предлаганите на българския пазар автомобилни марки ще се увеличат с една. Става дума за Fengon, експортната марка на китайския автомобилен гигант Dongfeng, научи Automedia.bg от добре информиран източник. Вносител в България ще бъде "Авто Юнион".
Новото поколение на Fengon 580 - сериозен скок по отношение на дизайна. Още дори не сме сигурни, че автомобилът ще се предлага у нас точно под тази марка - Dongfeng използва различни за отделните пазари. Но е почти стопроцентово, че 580 ще е един от дебютните модели у нас
Групата анонсира предстоящото си партньорство с Dongfeng още в края на миналата година и вече разпространява свързани с него рекламни материали в столицата, но все още не е обявила официално подробности или срокове. Това вероятно е свързано с несигурността във веригата от доставки покрай украинската криза. "Авто Юнион", компания от орбитата на "Еврохолд", има дългогодишно присъствие в автомобилния сектор у нас. Тя е собственик на "Стар Моторс", вносителя на Mazda у нас, и на "Ауто Италия", доскоро единствен представител на Fiat-Chrysler.
Базираната в Ухан Dongfeng Motor Corporation e eдин от четирите гиганта на китайското автомобилостроене, с активи от над 30 милиарда евро и със 176,000 служители. Създадена по лична заповед на Мао Дзедун през 60-те години, днес компанията участва в няколко джойнт-венчъра с международни компании (Peugeot-Citroen, Nissan, Honda, Kia), притежава вече над дузина собствени марки, и освен това държи 4.5-процентов дял в гиганта Stellantis.
Ориентирането в гамата на китайците е доста трудно заради сложната структура на конгломерата и споделянето на модели между отделните му марки. Automedia обаче с голяма степен на сигурност може да твърди, че дебютът в България ще се случи с два кросоувъра от дъщерната марка Fengon (англицизирана версия на оригиналното Fengguang), които би трябвало да са тук най-късно до лятото. Това са моделите Е3 и 580. Повече детайли за тях можете да научите от галерията под статията. Очакваме те да бъдат съпроводени и от поне един лекотоварен модел. А към края на годината у нас би трябвало да стъпи и най-новата и престижна марка на Dongfeng - Voyah. Нейният първи модел е с хибридно или изцяло електрическо задвижване, и лансирането му в Европа бе обявено официално в края на февруари.
Предлаганите у нас китайски автомобили вече са сертифицирани съобразно европейските стандарти за безопасност и емисии. От "Авто Юнион" още през декември обявиха, че те ще се предлагат с безпрецедентната за тукашния пазар 12-годишна гаранция.
Кои модели ще предлага Dongfeng в България (ГАЛЕРИЯ):
Това е по-големият кросоувър в гамата, който се предлага с пет или седем места. Дължината му е 4.72 метра - тоест е с размерите на Skoda Kodiaq или Nissan X-Trail. И той се продава под различни имена на различните пазари (Glory 580, DFM 580). Дебютът му бе на Пекинския автосалон през 2016, но за 2022 на пазара излиза вече второто поколение (на снимката), с чувствително подобрен дизайн и отвън, и отвътре.