„Всички признаци сочат, че се намираме в едно десетилетие на спад за автомобилната индустрия. Пикът на производство вече е преминат и големите компании се опитват да оптимизират преминаването към електрификация, като едновременно се справят с прекъсванията във веригата за доставки, което им излиза доста скъпо“, пише в свой коментар на случващото се автомобилния експерт Джеймс Гилбой от изданието The Drive.
Както и редица други познавачи на индустрията, той също е на мнение, че някои автомобилни производители просто няма да оцелеят и ще загинат до 2035 г. Това е срокът, след който в много от държавите по света ще бъде забранена продажбата на превозни средства с двигатели с вътрешно горене.
„Финансовата нестабилност, проблемите с надеждността или ограничената лоялност към марката може сами по себе си да не погубят конкретен производител, но тези три фактора накуп със сигурност ще помогнат за неговата гибел“, категоричен и Гилбой, който прави и прогноза за това, кои марки са най-застрашени от случващото се в индустрията.
Кои марки няма да оцелеят след 2035 година? (ГАЛЕРИЯ):
Още една легендарна японска марка попада сред застрашените, като тук обяснението е, че нейната идентичност е изградена около идеи, които са влезли в задънена улица. Двигателите „боксер“ не се справят чак толкова добре при новите условия, а всики производители вече предлагат задвижване на четирите колела (това беше едно от най-силните оръжия на Subaru през годините). Факт е, че марката има много лоялни клиенти и това вероятно ще я спаси от фалит, но не и от поглъщане, като то ще бъде осъществено от партньори в редица проекти Toyota.