Под диктовката на политиците, Европа се подготвя да се раздели с двигателя с вътрешно горене. Дали това ще стане през 2030, или дори по-рано, още не е ясно - чиновниците от Брюксел за пореден път отложиха публикуването на окончателното предложение за бъдещия стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила от 2025. Но и без него е ясно, че континентът ще трябва да премине към електрическо задвижване. За момента начинът това да стане е чрез щедри субсидии с пари на данъкоплатците. От 27 държави в ЕС в момента 17 предлагат преки финансови стимули за покупка на електрическа кола, а девет други, включително България, предвиждат някаква форма на данъчни отстъпки. Нека видим къде как стоят нещата, въз основа на актуално проучване на браншовата организация на производителите АСЕА.
Субсидиите: къде по колко дават? (ГАЛЕРИЯ):
Данъци: минимална ставка на ДДС и акциз за автомобили с нулеви емисии. Собствениците им ползват и отстъпка от дължимия данък общ доход, в размер до 170 евро месечно.
Преки субсидии: 2000 евро при покупка на електромобил на стойност до 50 000 евро. През миналата година временно към това се добавяха още 2000 евро при предаване за претопяване на стар автомобил.