fallback

Мрежата в Европа ще има проблеми със 130 млн електромобила

Прогнозата е, че толкова коли на ток ще се движат през 2035 година

Консултантската компания Ernst & Young и Европейската асоциация на електроенергийната индустрия Eurelectric публикуваха проучване за развитието на пазара на електрически превозни средства и свързаната с тях инфраструктура. В него се предполага, че предполага, че броят на електрическите превозни средства ще се увеличи от сегашните 3 милиона на 130 милиона през следващите 13 години.

Това ще доведе до увеличение на търсенето на електроенергия. Пиковото натоварване на мрежата ще се увеличи до 90% и следователно преходът към електрическа мобилност ще бъде придружен от чести пренапрежения, загуби на електроенергия и покачване на цените на енергията. За да се избегне това, е необходимо да се въведат интелигентни системи за зареждане, както и да се принудят собствениците на автомобили да променят подхода към използването на инфраструктурата за зареждане.

В доклада се посочва, че ако се запази сегашният темп на растеж на продажбите, до 2030 г. броят на електрическите превозни средства ще нарасне до 65 млн, а до 2035 г. - до 130 млн. Всички тези машини ще трябва да бъдат заредени някъде и авторите на доклада, използвайки софтуер за изкуствен интелект, изчислиха колко терминала ще са необходими за това.

Според Европейската обсерватория за алтернативни горива сега в Европа има около 374 000 зарядни станции. В същото време само 12% от тях са класифицирани като „високоскоростни“ (мощност 22 кВт и повече). За обслужването на бъдещите електрически превозни средства обаче ще са необходими много повече, а именно 34 млн до 2030 г. и 65 милиона до 2035 г., като повечето от тях (56 млн) ще бъдат инсталирани в жилищни сгради. Само за разгръщането на такава инфраструктура ще са необходими 115 милиарда евро.

В същото време всяка държава стимулира търсенето на електрически превозни средства по различен начин. Например в Норвегия купувачите на автомобили с нулеви емисии не плащат ДДС (важи до края на 2022 г.). За тях ставката на транспортния данък е 75-90% по-ниска. Сред бонусите има и отстъпки за паркиране и възможност за шофиране в обособени ленти за градския транспорт. Всяка страна стимулира търсенето на електрически превозни средства по различен начин.

Анализатори на Ernst & Young изчисляват още, че до 2035 г. 85% от сесиите за зареждане ще бъдат осъществени в домашни мрежи. Други 6% ще стават на работа, 5% на обществени места като молове и паркинги и 4% на магистрали. Това ще доведе до увеличаване на търсенето на електроенергия. Очаква се всяка година тази цифра да нараства с 1,8% и до 2030 г. да достигне 3530 тераватчаса. Проблеми ще възникнат, когато пиковите периоди на зареждане за електрически превозни средства започнат да съвпадат с пиковете в общото натоварване.

Анализ на шестте най-често срещани случая на използване на зарядните устройства показа, че пиковото натоварване ще се увеличи с до 90%, а коефициентът на натоварване на трансформатора - 80% За да се избегне това, е необходимо да се въведат интелигентни електрически мрежи. И собствениците на автомобили ще трябва да променят подхода си към взаимодействието с инфраструктурата за зареждане. Например, те ще трябва да зареждат колите през нощта или извън пиковите часове.

Като цяло, авторите на доклада са уверени, че мрежата ще може да поддържа повече от 100 млн електрически превозни средства, но неконтролираното зареждане ще доведе до чести токови удари, загуби на електроенергия и покачване на цените на енергията.

Между другото, в доклада има още няколко интересни точки. Например се дава индикация за „достатъчен“ резерв на мощност на бюджетни електрически превозни средства - около 200 км. Освен това документът предоставя списък на страните с повече и по-малко терминали за зареждане. Той показва, че в Холандия има 93 100, докато в Кипър са само 72.

Снимка: Eurelectric

fallback
  • #42
    анонимен ( преди 2 години )
    Явно не можете да се сетите, че новите батерии не са като старите акумулатори? Всичките рев е, че нямате пари. КОГА ЕС ще фалира? А САЩ? Колко пари плащате годишно за ток, вода, газ, отопление и горива? Дори на това не можете да отговирите.
  • #41
    анонимен ( преди 2 години )
    шминтири,парна машина, изпускаща пара в атмосферата, би имала практически КПД от 1 до 8 %!!!!!!!!! На моменти се чудя наистина ли сте толкова невежи?????????
  • #40
    анонимен ( преди 2 години )
    43 така е, това си го чул по физика, но си пропуснал че тока не можеш да го заториш в буркани в мазата, а батериите са неефективни. Погледни си телефона - че го зареждаш всеки ден, а след някоя година употреба и по често и настава паника, ако имаш 5% и няма контакт. Затова и трамваи, влакове, тролеи са вечно в контактната мрежа.
  • #39
    анонимен ( преди 2 години )
    Солар та солар. Но как дава ток през януари? Без много батерии ефекта е слаб. И какво общо има кпд-то. Парната машина има близко кпд но ДВГ я измести. Газо-турбинноте двигатели имат по-високо КПД, но не виждам много такива по улиците
  • #38
    анонимен ( преди 2 години )
    Явно и никога няма да разберете, че КПД на електродвигател е 90-95%, а КПД на ДВГ е 20-30%. Въпросът е защо спорите.
  • #37
    анонимен ( преди 2 години )
    Първо ще се научите да четете, след това коментирайте. Затова сте и бедни. СОЛАРНИТЕ ПАНЕЛИ ЗАХРАНВАТ ВСИЧКО ОСТАНАЛО С ТОК!!!!! Невежи чукчи!
  • #36
    анонимен ( преди 2 години )
    Пак започнахте да псувате. И пак старата опорка колко са вредни батериите. Поне малко въображение може ли да проявите?! Не можете, нали? Всяка електричка е стотици пъти по-екологична, защото всеки литър бензин и дизел трябва да се извади, транспортира, дестилира, после да се транспортира пак до бензиностанция, а после го горите. Наистина ли масово не сте чували, че има сондажи и нефтът се преработва?????
  • #35
    //// ( преди 2 години )
    #27 като гледам хал хабер си нямаш от геотермални топлинни източници. Щом солара за теб е геотермал.....няма смисъл да коментираме останалите неща.
  • #34
    анонимен ( преди 2 години )
    "Изчисленията показват, че домакинствата, избрали синьото гориво за отопление, готвене и топла вода, са щели да платят с 2.5 пъти повече, ако бяха използвали електроенергия. Средната сметка за целия отоплителен сезон на клиентите на Овергаз Мрежи е 825 лева. Ако те се отопляваха с електроенергия през зимата, вместо с природен газ, щеше да им излезе с 1 202 лева по-скъпо или да платят 2 027 лева от октомври 2017 до април 2018. "
  • #33
    анонимен ( преди 2 години )
    "Най-много са клиентите на Овергаз Мрежи, които живеят в апартаменти от 70 до 90 квадрата 32 %. Средната месечна сметка за отопление на техните двустайни и тристайни жилища от октомври 2017 до април 2018 е 96 лева. Представителите на потребителския сегмент в апартаменти от 90 до 120 квадрата 30 %, са платили средно по 110 лева на месец през изминалия отоплителен сезон."
fallback
Последни