fallback

Мрежата в Европа ще има проблеми със 130 млн електромобила

Прогнозата е, че толкова коли на ток ще се движат през 2035 година

Консултантската компания Ernst & Young и Европейската асоциация на електроенергийната индустрия Eurelectric публикуваха проучване за развитието на пазара на електрически превозни средства и свързаната с тях инфраструктура. В него се предполага, че предполага, че броят на електрическите превозни средства ще се увеличи от сегашните 3 милиона на 130 милиона през следващите 13 години.

Това ще доведе до увеличение на търсенето на електроенергия. Пиковото натоварване на мрежата ще се увеличи до 90% и следователно преходът към електрическа мобилност ще бъде придружен от чести пренапрежения, загуби на електроенергия и покачване на цените на енергията. За да се избегне това, е необходимо да се въведат интелигентни системи за зареждане, както и да се принудят собствениците на автомобили да променят подхода към използването на инфраструктурата за зареждане.

В доклада се посочва, че ако се запази сегашният темп на растеж на продажбите, до 2030 г. броят на електрическите превозни средства ще нарасне до 65 млн, а до 2035 г. - до 130 млн. Всички тези машини ще трябва да бъдат заредени някъде и авторите на доклада, използвайки софтуер за изкуствен интелект, изчислиха колко терминала ще са необходими за това.

Според Европейската обсерватория за алтернативни горива сега в Европа има около 374 000 зарядни станции. В същото време само 12% от тях са класифицирани като „високоскоростни“ (мощност 22 кВт и повече). За обслужването на бъдещите електрически превозни средства обаче ще са необходими много повече, а именно 34 млн до 2030 г. и 65 милиона до 2035 г., като повечето от тях (56 млн) ще бъдат инсталирани в жилищни сгради. Само за разгръщането на такава инфраструктура ще са необходими 115 милиарда евро.

В същото време всяка държава стимулира търсенето на електрически превозни средства по различен начин. Например в Норвегия купувачите на автомобили с нулеви емисии не плащат ДДС (важи до края на 2022 г.). За тях ставката на транспортния данък е 75-90% по-ниска. Сред бонусите има и отстъпки за паркиране и възможност за шофиране в обособени ленти за градския транспорт. Всяка страна стимулира търсенето на електрически превозни средства по различен начин.

Анализатори на Ernst & Young изчисляват още, че до 2035 г. 85% от сесиите за зареждане ще бъдат осъществени в домашни мрежи. Други 6% ще стават на работа, 5% на обществени места като молове и паркинги и 4% на магистрали. Това ще доведе до увеличаване на търсенето на електроенергия. Очаква се всяка година тази цифра да нараства с 1,8% и до 2030 г. да достигне 3530 тераватчаса. Проблеми ще възникнат, когато пиковите периоди на зареждане за електрически превозни средства започнат да съвпадат с пиковете в общото натоварване.

Анализ на шестте най-често срещани случая на използване на зарядните устройства показа, че пиковото натоварване ще се увеличи с до 90%, а коефициентът на натоварване на трансформатора - 80% За да се избегне това, е необходимо да се въведат интелигентни електрически мрежи. И собствениците на автомобили ще трябва да променят подхода си към взаимодействието с инфраструктурата за зареждане. Например, те ще трябва да зареждат колите през нощта или извън пиковите часове.

Като цяло, авторите на доклада са уверени, че мрежата ще може да поддържа повече от 100 млн електрически превозни средства, но неконтролираното зареждане ще доведе до чести токови удари, загуби на електроенергия и покачване на цените на енергията.

Между другото, в доклада има още няколко интересни точки. Например се дава индикация за „достатъчен“ резерв на мощност на бюджетни електрически превозни средства - около 200 км. Освен това документът предоставя списък на страните с повече и по-малко терминали за зареждане. Той показва, че в Холандия има 93 100, докато в Кипър са само 72.

Снимка: Eurelectric

fallback
  • #72
    Костадинов ( преди 2 години )
    Бъчваря, телевизорите отдавна не се ползват само за гледане на телевизия. Всички платформи на абонаментен принцип (Netflix, HBO, PrimeVideo) предлагат 4к съдържание с HDR и многоканално аудио. Ако щеш дори и в торент сайтовете всеки филм го има и на 4к. За игровите конзоли да не говорим...
  • #71
    jasentcho ( преди 2 години )
    Аз пък си мисля, че ще стане точно обратното. Ще попитате - защо. Е, ще отговоря с факти. В момента вече е налична батерия за съхраняване на електроенергия от слънчеви панели. Цената и е добра, киловатчасът, съхранен в нея е по-евтин от нощния битов ток на Енергото. Нарочно не давам марка, за да не ме изтрият за реклама. Така или иначе вече има алтернатива. Въпрос на време е бъдещите собственици на електромобили да разберат това и да си направят сметката. Проверете и ще се учудите!
  • #70
    Hans ( преди 2 години )
    Палим дизело , че да заредим еУектричката....
  • #69
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако енергетиката не издържа, това означава огромни икономически проблеми! Кога Германия или ЕС ще се прецакат толкова много? Ще ви се!
  • #68
    К. ( преди 2 години )
    "Веселите самоубийци" - така мога да класифицирам лудостта, която е обхванала зелените зомбита. Трябва да се премахнат незабавно субсидиите, за да се види, че е технологически рано, прекалено рано, чисто еволюционно, от гледна точка развитие на технологията, за тази волунтаристична експанзия. Почнаха да се сещат, че самата енергетика, която е основа за всяка икономика, НЯМА ДА ИЗДЪРЖИ!
  • #67
    анонимен ( преди 2 години )
    "Частта от съхранения заряд, която батерията може да достави, зависи от множество фактори, включително химичния състав на батерията, скоростта, с която се доставя заряда (ток), необходимото напрежение на терминала, периода на съхранение, температурата на околната среда и други фактори."
  • #66
    анонимен ( преди 2 години )
    "Капацитетът се измерва в единици като ампер-час (Ah). Номиналният капацитет на батерията обикновено се изразява като произведението от 20 часа, умножено по тока, който нова батерия може да захранва постоянно в продължение на 20 часа при 68 F (20 C), като същевременно остава над определеното терминално напрежение на клетка. Например батерия с капацитет 100 Ah може да достави 5 A за период от 20 часа при стайна температура. "
  • #65
    анонимен ( преди 2 години )
    "Капацитетът на батерията е количеството електрически заряд, което може да достави при номиналното напрежение. Колкото повече електроден материал се съдържа в клетката, толкова по-голям е нейният капацитет.Една малка клетка има по-малък капацитет от по-голяма клетка със същата химия, въпреки че развива същото напрежение на отворена верига."
  • #64
    анонимен ( преди 2 години )
    бензинчо поне е спрял да заплашва, има лек напредък. иначе вече се говори за батерии с 1100 ампера и 800 волта; времето ще покаже дали е вярно
  • #63
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Да Ви кажа прогнозите на бай *** около мен последните 20 години. 1. - Туй GSM-те никога няма да се наложат, скъпи планове, никакво покритие и скъпи апарати - кой ще си купи тая глупост. 2 - Туй смартфоните са голяма глупост - много скъпи, малък живот на батерията, за кво ми са тия мейли и браузърите - виж Нокия с копчета е върхът. 3. Туй LCD телевизорите са голяма глупост - много скъпи пък и кой ще пусне HD съдържание за тях. Я да си вземем втора ръка от Германия кинескопни
fallback
Последни