fallback

Нова технология издига електромобилите на по-високо ниво

Mercedes и Renault вече разработват нов тип мотори, които са по-леки и по-ефективни

Производителите на автомобили се надпреварват да пускат на пазара нови електрически превозни средства, като развитието на индустрията няма да засегне само батериите. Електрическите двигатели също се подобряват с бързи темпове и много експерти са на мнение, че повишаването на ефективността на електромобилите през следващите години ще бъде постигнато именно с нови технологии.

Компании като Mercedes-Benz и Renault вярват, че бъдещето на електрическите двигатели е в технологията с аксиален поток, като тя е сравнява с твърдотелните акумулатори, които трябва да заменят сегашните батерии в колите на ток. От Mercedes потвърдиха, че вече разработват аксиални електромотори, а според някои информации същото правят и в BMW.

Аксиалният мотор е разработка на компанията YASA, която преди време е получила поръчка от Daimler. Той представлява плоско и кръгло устройство, което е по-леко и по-ефективно от познатите електромотори. Двигателят е с маслено охлаждане, така че няма да прегрее и е далеч по-ефективен, като позволява увеличение на пробега на електрическото превозно средство с около 7%. А тъй като използва по-малко енергия, позволява на производителите да намалят теглото с 10%, тъй като батериите ще бъдат по-леки.

Въпреки добри перспективи, все още има някои опасения относно електрическите двигатели и тяхното използване на редкоземни метали, отбелязва изданието Auto News. Посочва се, че до 80% от електродвигателите днес използват постоянни магнити, включващи метали като неодим, празеодим, диспрозий и тербий. Извличането на тези материали създава токсични отпадъци и много от тях се добиват и преработват в Китай.

Синхронните двигатели, използвани от Renault и BMW, нямат тези редкоземни материали, но не всички автомобилни производители следват примера им. Например моторите с постоянни магнити, използвани от електрическото Volvo XC40 Recharge, имат редкоземни метали.

„Причината, поради която избрахме това, е чистата ефективност. Той представлява най-добрия компромис между мощността, въртящия момент и ефективността за тези двигатели и заради това най-вероятно ще се придържаме към тази технология поне за за момента“, каза пред Auto News мениджърът Луц Стиглер, който отговаря за електрическо задвижване във Volvo Cars.

Експерти отбелязват, че развитието на електрическите двигатели ще има значително влияние върху работните места в автомобилната индустрия. Електромоторът обикновено има 50% по-малко детайли от двигателя с вътрешно горене, а изработването му изисква 30% по-малко труд. В опит да запазят работни места, много производители се стремят да разработват и произвеждат собствени електромотори, след като първоначално ползваха агрегати на външни фирми.

fallback
  • #41
    анонимен ( преди 2 години )
    Количеството природен газ се преобразува от обем - m3 в енергия - kWh по следнатаформула: Е = GCV;където,E= енергия, kWh;V= обем, измерен от уредите за търговско измерване, при температура 20оС и налягане0.101325 MPa, m3;GCV калорична стойност, горна граница на топлина на изгаряне на природния газ приреферентна температура 25 оС /20 оС, kWh/m3.Представителна калоричност e калоричната стойност (GCV), определена от оператора на газопреносната мрежа ....
  • #40
    анонимен ( преди 2 години )
    Искаш формули? Добре! Ще ти кажа какво казва Булгаргаз и формулите. " МЕТОДИКАза превръщане на измерените количества природен газ от единици в обем в енергийниединициМетодиката е създадена на основата на следните нормативни документи:
  • #39
    анонимен ( преди 2 години )
    "Бих искал категорична да заявя, че при никакви условия не е възможно да се реализира степен на ефективност (КПД) над 100%, което би било проява на Перпетуум мобиле." проф.д-р инж. Димитър Киров. Попита ме колко точно се преобразува? Отговорът е следният - зависи от много фактори, най-вече КПД и калоричност на горене. Калоричност на горивото Природен газ - 8500 kcal/m3; 1 kW се добива от: 0,107 m3 природен газ. Тази таблица се казва "Таблица за калоричност на горивата".
  • #38
    анонимен ( преди 2 години )
    разкажи за газов двигател който задвижва компресор на климатик дали е по изгодно от използването на елекродвигател
  • #37
    анонимен ( преди 2 години )
    " Реално при заместване на вложената енергия с единица се получава ефективност 99,1%, което е много трудно постижим резултат, но все пак теоретично възможен.Трети подход за представяне на нереални резултати е чрез определяне на ефективността на кондензационен котел чрез използване на теоретично максималната потребена полезна енергия и съпоставянето й с долната граница на калоричност на горивото. При това, без да се има предвид, че се утилизира и енергията от кондензацията на водните пари. "
  • #36
    анонимен ( преди 2 години )
    "калоричност на горивото: ( формула) От това следва , че съоръжението има ефективност над 100%, което е абсурдно. Вторият вариант използва същото отношение за определяне на получената на входа на съоръжението относителна енергия:Стойностите Qгорна и Qдолна, отбелязани със звездичка, се отнасят за горна и долна граница на калоричност на природния газ, внасян за България при 0С и 101 325 Ра.Така се получават стойности, дори по-високи от 110% ефективност. Реално при заместване на вложената ене
  • #35
    анонимен ( преди 2 години )
    долната граница на калоричност на горивото. Имайки в предвид, че кондензационните котли утилизират и част от енергията на кондензация на водните пари, отделяни при изгарянето на метана (98,2% от съдържанието на природния газ, внасян в България), някои производители взимат в предвид отношението на горна към долна граница на калоричност.Така се създава възможност за два варианта на заблуждаване на потребителя. Първият вариант твърди, че ефективността е съотношение на горната към долната "
  • #34
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще си позволя да цитирам проф.д-р инж. Димитър Киров пред Инженер.bg: "За методите, при които ефективността е над 100%Една от най-разпространените заблуди е ефективността на кондензационните котли да се определя на стойност над 100%, при което се използват няколко метода, разбира се, всичките, напълно погрешни.Първият метод е чрез промяна на стойността на получената енергия на входа. Известно е, че за топлотехнически изчисления, при определяне на ефективност на котел на природен газ се в
  • #33
    анонимен ( преди 2 години )
    "Когато електричеството е единственият краен продукт, максималната възстановена топлинна енергия е около 40% за прости цикли и 54% за комбинирани цикли. Повишената ефективност на комбинирания цикъл показва, че само около 25% от топлината на отработените газове може да бъде преобразувана в електричество със съвременната технология. Разликата от 40% конверсия за *** цикъл и 25% допълнителна конверсия демонстрира разликата в стойността между нискотемпературна и високотемпературна топлина."
  • #32
    анонимен ( преди 2 години )
    "Енергийна конверсия , преобразуване на енергия от форми, предоставени от природата форми, които могат да бъдат използвани от хора ." " В идеалния случай енергията се използва най-ефективно, когато горивото се изгаря при висока температура и получената топлинна енергия се превръща в електричество или механична енергия в газови турбини, двигатели с вътрешно горене или парни турбини с обратно налягане, с последващо използване на по-нискотемпературната топлинна енергия, за да се отговори на енерги
fallback
Последни